/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +1
    Soru;
    1.“Ey inananlar! Yahudi ve Hristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostudurlar. Sizden her kim onları dost edinirse, o onlardandır.” maide 51
    Tanri/Allah faşist midir? Bi 'gavurla' dost olamamak sence mantıklı mi?

    Cevap;
    Gavurlar ile dost olmamak mantıklıdır, dost olmak demek fikirleri paylaşmak manasına da gelecektir. Müslüman olmayanların illaki yanlış fikirleri olacaktır Islam ile ilgili.
    Bu faşistlikten, ayrımcılıktan değildir. Şahsi olarak, bire bir bir arkadaşlık kurulmasında bir sakınca yoktur bana göre, gavur biri ile ticaret yapabilirsiniz, iki insan düzeyinde sohbet/muhabbet yapabilirsiniz. Bunlarda bir engel yoktur.

    Soru;
    Böylece haram aylar çıktığı zaman artık müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün ve onları yakalayın ve onları muhasara edin (kuşatın). Gözetleme yerlerinin hepsine oturun (onları gözaltında tutun). Bundan sonra eğer tövbe ederlerse ve namaz kılar ve zekât verirlerse o taktirde onların yolunu serbest bırakın. Muhakkak ki Allah; Gafur’dur, Rahîm’dir. Tevbe 5

    Isidin savunduğu âyet budur. Uygulanış şekli hakkında tartismamiz bile saçma olur ancak adamlar yaptıkları işi bir ayete dayandiriyorlar sen ne düşünüyorsun bu konuda? Genel verilen cevap bu âyet o dönem için inmiştir şeklinde peki insanlığa rahmet bilgi kaynagi gelecegi icin bir igib olarak gönderilmiş bir kitapta dönemsel bir süreç için gönderilmiş âyet olmasi sana nasıl geliyor?

    Cevap;
    https://www.youtube.com/watch?v=UHfcWwitsz8

    Soru;
    Nahl/ 101. Biz bir âyeti değiştirip yerine başka bir âyet getirdiğimiz zaman Allah ne indirdiğini pek iyi bilmiş iken kâfirler Peygambere: “Sen, ancak bir iftiracısın” dediler. Hayır öyle değil; onların çoğu bilmezler.

    Herşeye kadir bilgisi ve gücü sınırsız yaratıcı yarattıklarına kitap yollarken kafa karışıklığı yaşayabilir mi? Ya da bi önceki söylediğinden vazgecebilir mi (örn içki olayi). Mantıksal olarak yapmaması gerekir ki soruların ve cevapların yaratıcısı kendisi.

    Cevap;
    "Allahû Tealâ, bir âyeti değiştirerek yerine başka bir âyet indirdiğinde Peygamber Efendimiz (S.A.V)'e “Allah âyet değiştirmez. Sen bu âyeti uydurdun. Şimdi yerine yerleşmeyince onu değiştiriyorsun.” dediklerinde, Allahû Tealâ:

    “Âyetleri Biz değiştiririz. Ve Allah neyi indireceğini bilir.” buyurmuştur." alıntı

    Soru;
    Diğer dini inanclardakiler için cennet cehennem olayı ne durumda?

    Cevap;
    genellikle bu durum için verilmiş hükümlerin manasını şöyle yorumluyorum; eğer bir kimse dinin gerçekliğini anlamış ise, buna rağmen inkarda ve küfürde ısrarcıysa onun için derin bir azap olacaktır.
    ancak bir insan dinin hak olduğunu idrak edememişse bunun nasıl sonuçlanacağını biz bilemeyiz.

    Soru;
    Hangisi önce yaratıldı yeryüzü mu gökyüzü mu?

    Cevap;
    Allah zaman ve mekandan münezzehtir. bir şeyin öncesi veya sonrası Allah için aynı andan farklı değildir.
    Kur'an-ı kerim'de anlatım usulüne bakarsak gelecekte olacağı bildirilen şeyler de "gerçekleşmiştir" şeklinde bir yapıda kullanılır. yani kesinlik ifade eder.

    Soru;
    Nisa 11/12 ye göre yapılan miras hesabında
    Adam olur ve geride karisi, 3 kizi, anne ve babasini mirasci olarak bırakır.

    Üç kız evlada mirasın 2/3’ü, ana ve babanın her birine 1/6, karısına 1/8 kalacaktır. Bu durumda basit bir toplama bize olenin tum mirasinin yuzde yuzunu, yani 1’i vermelidir degil mi? Deneyelim:

    2/3 + 1/6 + 1/6 + 1/8 =? (Paydalari esitleyelim)

    16/24 + 4/24 + 4/24 + 3/24 = 27/24

    Bu durum Hz ömer zamanı tarafından farkedilip reddiye ve avliye yöntemleri getirilerek cozulmustur. Allah matematiksel hata mi yaptı yada Hz ömer kurana update getirdi diyebilir miyiz?

    Cevap;
    verilen değerlere yakın olanı kast edilmiştir, yani 3'te 2si dendiğinde "verilebilir" manasına gelebilir. durumlar incelenir ve daha çok ihtiyacı olana, daha çok hakkı olana daha çok pay verilir. bunlar kesin bir şekilde bu rakamlara uyacak şekilde dağıtılmak zorundadır demek değildir.

    ---
    cariyelikle ilgili sorduğun soru çok çok uzun ve çok fazla kaynağın incelenmesi gerekiyor, o yüzden şu sayfayı bir ziyaret etmeni önereyim; http://www.sorularlaislam...e-edinmek-caiz-midir.html
    ben biraz yetersiz hissettim kendimi açıkçası bu soru karşısında.
    ---

    10.soruda yine cariyelere girmişsin, istekleri dışında ilişkiye girmek tecavüzdür, böyle bir şeye izin verilmemiştir, zina yasaktır, orada bir çelişki veya açıklık yoktur.
    insanlar mümin-kafir diye ayrılmak zorundadır, mutlak eşitlik diye bir şey yoktur. mutlak eşitlik olabilseydi en basitinden ana-baba-abi-kardeş hatta Allah/insan bile olamazdı.
    insanların insan olmaktan gelen hakları her zaman aynıdır. yalnızca kötü şeyler yaparak bu haklarını kendisi kaybedebilir. nasıl ki sıradan bir insan hür iken tecavüz ettiği tespit edilen bir adam hapse atılıyor ve hürlük hakları elinden alınıyorsa, şirk koşan, küfre ve zulme ortak olanların da bazı hakları elinden alınmalıdır. Allah'ın adaleti yalnızca materyallere göre değildir. maddesel zararı olmayan ama manevi açıdan zararı olan şeylerin de uygun bir karşılığı mevcuttur.

    Soru;
    O zaman inanmayanlarin suçu ne alanda Allah veren de Allah?

    Cevap;
    En'am 111 ayeti böyledir; Eğer biz onlara melekleri indirseydik, ölüler de kendileriyle konuşsaydı ve her şeyi toplayıp karşılarına getirseydik, Allah'ın diledikleri hariç, yine de inanacak değillerdi, fakat çokları bunu bilmezler.

    hakkı anlamadığı için inanmadığını söyleyenlerin bir suçu yoktur, ancak elbet anlayacaklardır. anladıktan sonra inanmadığını söyleyip inkarda ısrar edenlerin suçunun ne olduğu da açıktır. Allah'a savaş açıyorlardır, karşı geliyorlardır.
    Tümünü Göster
    ···
    1. 1.
      0
      Senin emeğine eline gozune ruhuna saglik dogru yolda olmaya devam edecegiz suphesizki en dogru yol islamdir.
      ···
   tümünü göster