/i/Soruları Alayım

  1. 26.
    +1 -1
    Irk ayrım konusudur diyorsun.. iyi güzel. Osmanlı padişahlarının gavur anaları hakkında ne düşünüyorsun? Beyin yabancıdan evlenmesi gelenektir filan demezsin umarım. Ayrıca Atsız tutarsız adamın tekidir. Osmanlıya bakışı romantiktir. Milletin ırkını sorgular , bu dönme şu yahudi der , ama vahdettin'e toz kondurmaz , çünkü o osmanlı'dır filan der yazılarında . Ulan yedi göbek gavur anadan doğma adamları dert etmez ama anadoludaki çerkesi, lazı,kürdü kendine düşman beller. Bu arada Türkmenim soyumu sopumu gayet iyi biliyorum, beğdili boyundanım. Ama ırkçı , milliyetçi değilim. Milliyetçilik Türkiye 'de çerkes, rum dönmelerinin tekelindedir.
    ···
    1. 1.
      0
      Osmanlı'nın kökü Türk olsa da araplaşmıştır. Alfabe olsun, adet olsun vs. sürekli Arap özentiliği vardır.Bu söylediklerim ise Fatih Sultan Mehmet devleti kurumlaştırdıktan sonra meydana gelmeye başlamıştır. Fatih döneminden sonra Türkmenler devlete küstürülmüş, soydaşlık unutulmuş, Araplara yetkiler verilmiştir. Benim fikrim yabancı kadın almak Osmanlı'nın en büyük hatalarından biridir. Gelelim Atsız'ın Vahdettin konusuna.

      Birilerinin hayal aleminde ürettiği yalan yanlış düşüncelere itibar etmeyin. Atsız şucu veya bucu değil, Türkçüydü. Maziye karşı hakaret edilmesinden taraf olmadığı için mi Vahdettinci damgası vuruluyor?

      Atsız'ın bir makalesinden:

      Vahdettin vatanına ihanet etti, Abdülhamit zulüm yaptı, Sultan ibrahim deli idi diye bütün imparatorluk devri büyüklerine ve o devrin tarihine küfür etmek çok yanlış bir yoldur. inkılâpçıların arasında birisi millî müdafaa bütçesinden çaldı diye bütün inkılâbı ve inkılâpçıları inkâr etmek nasıl yanlış bir hareketse, bir kaç kişi için de Kılıç Arslanları, Sultan Mesutları, Osman Gazileri, Orhanları, Muratları, Fatihleri, Yavuzları vesaire, inkâra kalkışmak da öyle bir hareket olurdu.

      Yalnız Atsız'ın Vahdettin'e bakış açısı şu satırlarda gizlidir:

      "Başta Sultan(Vahdettin) olmak üzere bu masum ve yorgun millet için en hatıra gelmez hainlikler hazırladılar. istanbul, Adana, Edirne ve izmir gibi Türkün en can alıcı mafsalları tüyler ürpertecek birer vahşetle alındı. Evvela Erzurum da, sonra Sivas ta Mustafa Kemal Paşa etrafında toplanan "Türk" savaş tarihlerinin göstermediği bir yararlıkla vurulan zincirleri kırdı; kendi varlığını dünyaya tanıttı. Sultanı ve adamlarını kovarak memlekette cumhuriyet ilan etti. Çok az bir zamanda içtimai ve siyasi yenilikler yaparak mazinin köhne ve sakat müesseselerini yıktı. "(BiZE BiR ‘‘GENÇLiK’’ LAZIMDIR adlı makalesinden)

      Yani Atsız milli mukaddesatın muhakkak geçmiş ile birlikte yürüyeceğini düşündüğü için ağzı kan dolsa da Türklük adına tükürmeyip yutkunmuştur. Lakin, gerekli olan noktada da lafını esirgememiştir.
      ···
    2. 2.
      0
      ... vi. mehmed'in iki yanlışı vardı: biri damat ferit paşa'yı birkaç defa sadrazamlığa getirmesidir. bunu anlamak güçtür. çünkü damat ferit'ten nefret ettiği malumdur. onu, ingilizlerin baskısı ile sadrazam yapmış olması mümkündür. bu damat ferit paşa, zekasının kıtlığı ve şahsi kinlerini öne alması yüzünden devletin işlerini çıkmaza sokmuş; vahidettin'in de felaketini hazırlamıştır.

      ikinci yanlışı ingilizlere sığınmasıdır. hayatını tehlikede gördüğü için böyle yaptığı muhakkaktır. hayatı tehlikede olan insanların her çareye başvurması da tabiidir. fakat, osmanoğulları gibi, yüzlerce yıldan beri ölümle kaynaşmış ve onu bir sevgili gibi bağrına basmaya alışmış bir hanedanın temsilcisi olarak sultan vahidettin'in ölümden korkması kendisine yakışmamıştır. bununla beraber, bu meseleler, henüz objektif bir tarih görüşüyle incelenmediği için bugünlük daha kesin bir hüküm verilemez. şimdiden varacağımız sonuç şudur: yanlışları ne olursa olsun, sultan vahidettin, bir hain değildir ve olamaz da... çünkü o bir osmanoğludur.'' türk tarihinde meseleler, sayfa: 130-131-132

      Bunları yazan da Atsız. Benim dediğim de bu zaten. Atsız tamamen tutarsız biridir. Osmanlıya bakışı çok fazla romantiktir. Yavuz gibi doğu anadoluyu tamamen kürt ağalarına, beylerine peşkeş çekmiş birini övgüye boğmuştur yazılarında. ilk paragrafta yazdıklarına katılıyorum ama ne kadar Türkmen beyliği varsa ırzına geçmiş, türkmen kanıyla büyümüş osmanlı'nın yüceltilmesine Atsız'ın bakış açısını eleştiririm. Ayrıca Türkçülük deyince Gaspıralı , Yusuf Akçura gibi isimler dururken atsız ve düşünceleri benim için sığdır.
      ···
    3. 3.
      0
      Atsız'ın bir makalesini okuyup, bu makalenin paragrafından "Atsız Vahdettinci idi" yargısını çıkarmak bir art niyet harikasıdır.
      ilgili makale 1932'de yazılmıştır. Zaten malum paragrafı okursanız, Vahdettin ya da ibrahim yüzünden bütün Osmanlı'ya sövmenin yanlış olduğunu, devrim sırasında yolsuzluk yapan birisi için bütün cumhuriyetçilere sövmek kadar tutarsız olduğunu söylüyor.

      Kaldı ki 1905'de doğmuş bir insandan söz ediyoruz. On beş yaşına kadar Osmanlı görmüş, anne ve babası Osmanlı tebasında yaşamış bir insan... Ruh Adam kitabı incelenerek okunursa, kralcılığı savunduğu için kendisini eleştirenlere "düne kadar siz de kralcıydınız, ne değişti" diyordu.
      Bizler Cumhuriyet çağında doğmuş kişileriz. Atsız gibi maziye çok önem veren birinden Osmanlı geçmişini hemen söküp atmasını bekleyemeyiz. Atsız milleti için görev yapanların her zaman arkasında durmuştur.
      ···
    4. 4.
      -1
      https://www.youtube.com/watch?v=HBYGqsApscg

      bak panpa yaşıtız , ama romantikliği bırakalım. internette belki böyle binlerce video bulabilirsin ama bu adamlarla bu karılarla mı Turan olacak sence? Gel dürüst olalım, Kazakistan'daki , Yakutistan'daki insanlarla bunların ırkı filan geçtim hiçbir ortak özelliği yok. Yapma gözünü seveyim. Ben Başkurdistan'a, Tataristan'a gittim gördüm yaşayış, kültür her şey çok farklı.

      Atsız ile ilgisi ne dersen , bence bu video başlı başına Türkçülüğün çöküşüdür Türkiye'de.
      ···
    5. diğerleri 2
   tümünü göster