0
Kur'an bir bütündür. Ayetlerin nuzül sebepleri, peygamberin her olayda nasıl ve hangi ayeti esas alıp hareket ettiğinin anlaşılması gerekir. Aksi halde, birbirinden çok farklı şekilde hareket etmeyi öğütlyen ayetler Kur'an içinden çekilebilir. Hangi ayetin hangi duruma denk geldiği ancak peygamberin uygulamasıyla tespit edilebilir. Uzunca süre hadislerin yazılmamasının sebebi Hz. muhafazid'in bu yolda açıkça emir vermiş bulunmamasındandır. Sahabe bid'at mı ortaya çıkarırız korkusuyla hadislerin ortadan kalkmasına ihtimali ortaya çıkıncaya kadar yazıya geçirmeden uzak durmuştur. Bunun yanında yazılı kaynağın bilhassa uzak coğrafyalara tahrif edilmiş şekilde ulaşmasından çekinilmiştir. Sahabenin güvendiği belli bir sayıda ve birbirini denetleyen insan toplulukları vasıtasıyla hadislerin aktarılması usulü benimsenmiştir. Bunun sebebi Kur'an ın Allah tarafından korunacağına dair ayet olması, hadislerle ilgili ise böyle bir deyim yerindeyse garantinin olmamasıdır. Sahabe hadislerin yanlış yorumlanmasından, tahrif edilmesinden çekindiği için uzunca bir süre -kaybolma ihitmali ortaya çıkıncaya kadar- hadisler yazıya geçirilmemiştir. Bu arada Kur'an ının emirlerine aykırı hadisler ayıklanmıştır, ayıklanmalıdır. ama bu arızi durum toptan bir hadis inkarcılığını gerektirmez.