0
1-)hadisler en başta kurana uygunluk derecesinde kabul edilebilir sonra ortak akıl ortak vicdan devreye gider diyleim benim vicdanıma göre bir hadisi kabul etmedim ALLAH benim içimi bildiği için hesabımda ona göre olacaktır 2-)hadislerin gerçeklik derecesi ile ilgili değişik kaynaklar var tabi bunlar mutlak bilgi olmadığı içinyine 1 deki sistem devreye girer herkes iiçindekiyle hesaba tutulacaktır
8-)buna katılmıyorum mesela içkinin yasak olması kuranda kesindir burda artık işine gelme gelmeme meselesi ortadan kalkar bu bir emirdir 1 deki sistem yine burdada var
Yine bir diğer soruda kitaplar değişti demek haşa ALLAH'ı aciz bırakmak olmaz zira kuranda insanların azmasıyla ilgili şu kelimeler geçer"kendi azınlıkları içersinde bocalayıp dursunlar"(ayetin tam numarasını hatırlamıyorumki bu durum sadece kitap değistirmek değil tüm azgınlıklarında geçerlidir
Şimdilik bu kadar daha derli toplu bir şekilde cevapları yazacağım biraz soruşturayım
Not:seviye için teşekkürler
Benimde bir sorum olacak sadece doğada bu kadar nişane varken yaratıcının varlığından nasıl şüpheye düşüyorsun?