-
1.
+1bak arkadaşım peygamber zamanı savaş vardı. çoğu erkek savaşta şehit düştüğünden eşleri dul kalıyordu. savaş köylere de sıçrayınca çocuklar anasız babasız kalıyordu. eş ve çocuklara diğerleri sahip çıkmalıydı bu yüzden bir nevi çocukları evlatlık alıyorlardı. ama evlatlık alınan kız çocuğu başkasının evinde namahrem sayıldığı için nikah kıyılıyordu. ama çocuğu gibmiyorlardı tabiki. 4 karı alma olayı da bu yüzden dul kalan kadınları diğer yaşayan erkekler himayesi altına alabilmek için nikah kıyıyorlardı müslümanlarımız bunu çok yanlış anlayıp birden fazla karıyı nikahlarına alıp küçük çocukları gibmeye kalkıyorlar. kuran-ı kerimde yazan her ayet kişinin yorumlamasına göre farklılık gösterir. çoğu ayet net değildir. bu yüzden nasıl yorumlarsan öyle uygularsın bu da benim yorumlamam
-
-
1.
0Yanlışın var, yetimlerle nikah kıyılmaz... Anneleriyle nikah kıyılır.
-
-
1.
0yetim ve öksüzlerden bahsediyorum mal amk
-
2.
0Yahu güzel kardeşim, yetimlerle ve öksüzlerle nikah kıyma yok. Ya anneleriyle evleneceksin, anneleri hayatta değilse kendileini evlatlık alacaksın.
'ma meleket eymanikum' kavrdıbını araştır. -
3.
0orada bahsedilen cariye olayı da esir düşen kölelerden oluşuyormuş yani kendi rızası olmadan orada bulunan esir edilmiş başka bir mezhepten olan kölelerin cariyeleştirilmesi yasakmış.
-
4.
0Hocam ma meleket eymanikum ifadesi katiyen cariye değildir. Zaten cariye arapça bir sözcüktür ve kur'anda hiç bir yerde Arapça olarak geçmez.
Ma meleket eymanikum
Yemin:Sözleşme
Eyman: Sözleşmeler
Eymani-kum: sizin sözleşmelerinizin
Meleket- Hak sahibi olduğu...
Köle ve cariyeleştirmenin kur'anla bir alakası yoktur.
Ma meleket eymanikum edinme 60. surenin 10. ayetinde bildiriliyor.
Hicret eden kadınlar, ihtiyaçlarını karşılamak için sözleştikleri akit.
Kesinlikle köle veya cariye değil. -
5.
0Emevilerin ve Abbasilerin UYDURDUĞU sünnilik dininde vardır.
Fakat muhafazide inan kitapta ve islamda cariye YOKTUR.
diğerleri 3 -
1.
-
2.
-1Sen hatundun demi helal olsun bacım
-
1.