+1
-3
@6.1.3. bunları yüz kere duydum aynı şeyler
reddiyem şudur kuran tüm insalığa mesaj maksadıyla tanrı tarafından insanlara yol gösterici olarak gökten indiğin iddia ediyorsunuz bende diyorumki kuran muhafazidin kendi kabilesi için o dönem ve zamanı kapsayan bir kitaptır ve bunu sende diyorsun o dönem karşıklık fitne çıkaranlarala ilgili ayet inmştir diyorsun o zaman o ayetler tüm insanlığa değil o dönemedeki karışıklık çıkaran mekkedeki insalara muhafazid tarafından yazılmış olduğu sonucu çıkar. ayrıca o dönem herkes birbrini kesiyordu her yerde karşıklık vardı ama farklı coğrafyalardaki milletler için bir tane ayet inmiyor bu da kuranın o dönem için muhafazidin kendisi tarafından yazıldığının göstergesi öbür taraftakiler allahın üvey kuluymudu onlarla ilgili bir tane ayet inmiyor?
cariye konusuna gelirsek diyorsunki sebebsiz yere öldürme emri veren ve cariye emri veren ayet göster bir kere bu mantıksız böyle diyerek haklı konuma geçemezsin kimse kimseyi durduk yerde öldürmez illaki bir neden vardır ama nedeni olması haklı olduğu anlamıan gelmez mesela muhafazidin zorla millete islama dayatması kabul etemyenleri öldürme emri vermesi ve karısı kendini aldattığı için karısını öldürme kimsenin hakkı olamaz. kimse kimseyi duruk yerde öldürmez zaten sebebleri vardır ama sebebi olması haklı olduğu anldıbına yukarda açıkladım. sonuç olarak herkes birbirini sebebsiz yere öldürsün veya durduk yerde köle alın emri verilmez
konunun aslına gelirsek o dönemlerde köle norma saılıyordu. ayetlerde köle alın diye emrettiğini iddia etmedim zaten islamda kölelere ilgili ayetler olduğunu söyledim. kölelerle ilgili ayetlerin olması onlara ne yapılacağını felan söylemesi zaten kölelik olduğunu delili illada köel alın diye emir olmaz zaten dediğim gibi o dönem kölelik normal sayılıyordu ve onlara ne yapılacağı nasıl davarnılcağı kuranda muhafazid tarfından yazılmış..
Mearic Suresinde cariyleden kabak gibi bahsediyor dahiliyet nedemek?
Ahzab (55) peygamer hanımlarının cariyelerinden bahsediyor burda cariyelğn serbest olduğunu gösterir
Ahzab (50) muhafazide kimlerin helal olduğunu söylüyor ve mümnilerin SAHiP OLDUĞU cariylelerden bahsediyor
(sizce tanrı böyle boş işlerle uğraşırmı)
diğer ayetler için dahili demişsin ne demek şimdi bu ?
gelelim köleliği kaldırdığını iddia etğn ayetlere
nisa 92
bu ayette kabak gibi Bir mü’minin bir mü’mini öldürmesi ile ilgili köleliği kaldırmakla ilgil değil :D o dönem köle mal varlığı gibiydi ne kadar kölen var ok adar zengin itibarlısın yani ayette mü’minin bir mü’mini öldürmesi halinde ceza olarak bir kölesini azad etmesi yazıyor kölelik yasaktır demiyor.
MAiDE-89 dada aynı şekilde bir suça karşılık köle azate edin diyor kölelik kalkmıştır yasaktır yoktur demiyor.
muhafazid 4 ü her yerde söylüyosun ama bu ayetin köleliği yasaklamdığı kabak gibi ortada
(Savaşta) inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman boyunlarını vurun. Nihayet onları çökertip etkisiz hâle getirdiğinizde bağı sıkı bağlayın (sağ kalanlarını esir alın). Artık bundan sonra (esirleri) ya karşılıksız ya da fidye karşılığı salıverin. Savaş sona erinceye kadar hüküm budur. Eğer Allah dileseydi, onlardan öç alırdı. Fakat sizi birbirinizle denemek için böyle yapıyor. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların amellerini asla boşa çıkarmayacaktır.
burda savaşata inkar edenlerin boynunu vurun sağ kalan varsa bunları esir edin sonra karşılıksız veya PARA karşılığı salıverin diyor. ayet tamamen bu esilerle ilgili kölelerle ilgili değil
sonuç olarak köle edinin diye bir emir olmaz zaten saçmadır çünkü o dönem zaten herkesin kölesi vardı muhafazidde sadece kölelere ne yapılacağıyla ilgili ayetler yazmış yasaktır diye bir ayet yok. hadis kısmına hiç girmiyorum.
sübyancılık
burda yine kelime oyunları yapıyosun. eski tesfirde buluğa ermeyen kızlardan bahsediyor bu tesfirleri yazanlar arapçayı bilmiyormuydu veya siz araplardan arapçayı dahamı iyi biliyorsunuz? bu gin bile islam coğrafyasında çocuk evlilkleri devam ediyor.
Tümünü Göster