-
1.
+3 -4buyur tatlısu müslimiTümünü Göster
cihad
Tevbe (29) Kendilerine kitap verilenlerden Allah'a ve ahiret gününe iman etmeyen, Allah'ın ve Resûlünün haram kıldığını haram saymayan ve hak din islam'ı din edinmeyen kimselerle, küçülerek (boyun eğerek) kendi elleriyle cizyeyi verinceye kadar savaşın.
Bakara (244) Allah yolunda savaşın ve bilin ki şüphesiz Allah hakkıyla işitendir ve hakkıyla bilendir.
Bakara (193) Hiçbir zulüm ve baskı kalmayıncaya ve din yalnız Allah'ın oluncaya kadar onlarla savaşın. Onlar savaşmaya son verecek olurlarsa, artık düşmanlık yalnız zalimlere karşıdır.
Bakara (218) iman edenler, hicret edenler, Allah yolunda cihad edenler; şüphesiz bunlar Allah'ın rahmetini umarlar. Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.
Al-i imran (142) Yoksa siz; Allah, içinizden cihad edenleri (sınayıp) ayırt etmeden ve yine sabredenleri (sınayıp) ayırt etmeden cennete gireceğinizi mi sandınız?
Maide (35) Ey iman edenler! Allah'a karşı gelmekten sakının, ona yaklaşmaya vesile arayın ve onun yolunda cihad edin ki kurtuluşa eresiniz.
Tevbe (20) iman edip hicret eden ve Allah yolunda mallarıyla, canlarıyla cihad eden kimselerin mertebeleri, Allah katında daha üstündür. işte onlar, başarıya erenlerin ta kendileridir.
Ankebut (69) Bizim uğrumuzda cihad edenler var ya, biz onları mutlaka yollarımıza ileteceğiz. Şüphesiz Allah mutlaka iyilik yapanlarla beraberdir.
cariye - köle
Mearic (30) Ancak eşleri, yahut sahip oldukları cariyeleri başka. Çünkü onlar (eşleri ve cariyeleri ile olan ilişkileri konusunda) kınanmazlar.
Ahzab (55) Peygamberin hanımlarına, babalarından, oğullarından, erkek kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, mümin kadınlardan ve sahip oldukları cariyelerden ötürü bir günah yoktur. Ey Peygamber hanımları! Allah'a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz Allah her şeye hakkıyla şahittir.
Ahzab (50) Ey Peygamber! Biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah'ın sana ganimet olarak verdiklerinden elinin altında bulunan kadınları; seninle beraber hicret eden, amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helal kıldık. Ayrıca, diğer mü'minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini Peygamber'e bağışlayan, Peygamber'in de kendisini nikahlamak istediği herhangi bir mü'min kadını da (sana helal kıldık.) Mü'minlere eşleri ve sahip oldukları cariyeleri hakkında farz kıldığımız şeyleri elbette bilmekteyiz. Bütün bunlar, sana herhangi bir zorluk olmaması içindir. Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
Bakara (221) iman etmedikleri sürece Allah'a ortak koşan kadınlarla evlenmeyin. Allah'a ortak koşan kadın hoşunuza gitse de, mü'min bir cariye Allah'a ortak koşan bir kadından daha hayırlıdır. iman etmedikleri sürece Allah'a ortak koşan erkeklerle, kadınlarınızı evlendirmeyin. Allah'a ortak koşan hür erkek hoşunuza gitse de, iman eden bir köle, Allah'a ortak koşan bir erkekten daha hayırlıdır. Onlar ateşe çağırırlar, Allah ise izniyle, cennete ve bağışlanmaya çağırır. O, insanlara âyetlerini açıklar ki, öğüt alıp düşünsünler.
Bakara (178) Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır.
(bkz: Nisa (92) Maide (89) Nur (32) )
sadece kuranda bu kadar var daha fazlasını merak eden hadislere baksın
sübyancılık
TALAK-4 Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.
https://fbcdn-video-i-a.a...baefa71604de2dceab6bf5211
https://www.youtube.com/watch?v=xmKCEVElUms
https://www.youtube.com/watch?v=_uxBUDBUwww
kurandakiler sadece bu kadar işin bir de hadis boyutu var onlara br şey bulamayınca mecbur yalanlamakk zorunda kalıyorsunuz. peygamber öldüğünde 30 yakın cariye 10 nun üstünde kadını vardı... -
-
1.
+8 -6sen ne büyük bir embesilsin kardeşim ya, romanmı okuyorsun moron
ayeti hem iniş sebebinden hem de diğer ayetlerle beraber oluşturduğu konu bütünlüğünden kopararak alırsan en çarpık görüşleri bu sapık arkadaş gibi çıkarabilirsiniz
madem eleştiri yapacaksın üslupu öğrende gel
ayetleri tek başlarına alıyor, sonra geliyor burda ahkam kesiyor -
2.
+3 -3ulan sen ne aptal adamsın bana diyorusn gerizekalı bu kitap roman kitabımı hikaye kitabımı konu bütünlüğü bakayım ?
sözde tüm insalığa tüm dönemlere mesaj getirmek amacıyla gönderilmiş kitap muhafazidin döneminden o dönemin konularında başka bir şey anlatmıyor. bu kitap ikaye kitabımı konuya bakayım gerizkalı senin demene kutsalın konusu olan roman kitabı gibi olmuş oluyo salak. başka yeni bahanen yoksa bu eskiyen bahanen ve geveleyen ağzı al gibtir ol git.. -
3.
+10 -1Tevbe Suresinden başlıyorum:Tümünü Göster
Tevbe Suresinde bahsedilen kişiler zaten Müslümanlar ile savaşan, fitne çıkaran kişiler ile ilgilidir. Bu ayet de savaş ortdıbına yönelik bir emirdir. Hristiyan Gassaniler Müslümanlara saldırı için plan yapmış, askerler hazırlamışlardır. Tebuk seferi de bu ayetin inmesinden sonra bu durumda gerçekleşmiştir. Cizye de bu kişilerden alınan bir vergi niteliğindedir ve bu vergi ile onarın güvenleri sağlanmış oluyordu.
Bakara'yı da okusaydın bunların müşriklerden yani onlara işkence eden, onları şehirlerinden çıkaran, antlaşmayı bozan, katliam yapan Mekkeli Müşriklerden bahsedildiğini anlardınız. 193. sureyi örnek vermişsin ama diğer ayetlere bakmamışsın neden? Oysa çözülüyordu sorun?
Ve sizinle savaşanlarla (sizi öldürenlerle), Allah’ın yolunda savaşın (siz de öldürün) ve aşırı gitmeyin. Muhakkak ki Allah, aşırı gidenleri (haddi aşanları) sevmez.
Ali imrandaki Ayete bakarsak zaten cihad et diyen yok, cihat edenleri sınadığını söylüyor çünkü cihat etmeden önce geride bıraktıkları çocukları eşleri malları onları oraya bağlıyor, cihat etmekten üşeniyorlardı.
Maide Suresine de Bakalım burada da Allah yolunda cihat edin diyor ama cihadı boş yere çıkarmayı söyleyen bir ibare de yok. Sen Askerlere vatanınız için savaşın dersen illa boşuna her önüne gelene savaşın da demezsin.
Ankebut suresinde de aynı durum var, Allah yolunda cihat edenlere mükafat verileceğini söylüyor.
Cariye hususuna geldik:
Ben senden açıkça köle almayı emreden bir hüküm istedim sen dahili konumdaki cariyeler ile ilgili hükümleri göstermişsin hiçbir şey ispat edememişsin.
Mearic Suresinde de bunu göstermeye çalışmışsın ama söylediğim gibi bunlar dahili konumdaki cariyeler...
Ahzab (55) Burada da Peygamber Hanımlarının kime karşı temasta bulunmalarının helal olduklarını söylüyor.
Ahzab (50) Bu ayette de hala dahili makamda olanlar ile ilgili bilgi veriliyor ve bunlar ile ilgili hükümlerin getirildiği belirtiliyor.
Bakara (221) Burada da hala dahiliyetten bahsediyor.
Bakara (178) Aynısı
işte nisa 92 de köleliği kaldırmaya teşviktir. Köle azad etmek pek çok kez teşvik edilmiştir.
Maide 89 da bu teşviklerdendir.
Nur 32 de köleleri evlendirme ile ilgilidir bu köleler de dahili konumundadır.
islam savaştan köle edinmeyi emretmez hatta muhafazid suresi 4. ayete bakarsan savaştaki esirleri ya karşılıkız ya da fidye karşılığı serbest bırakmaları gerekir bu durumda köle sayısı artmaz. Kur'an'daki teşvikler ile de köle sayısı durduğu gibi azalır. Dahili konumdaki köleler için de hükümler verilmiştir.
Şimdi gelelim Talak suresine. Burada Türkçe Arapçadan kaynaklanan bir durum var. Türkçede Kadınlarınızdan dediği için büyük olanlardan bahsedilir ama çoğumuz bu kelimeyi çocuklar için de anlayacağından Arapçadaki bu kelimenin büyüklerden bahsettiğini bilmemiz gerek. Arapça'da küçük kızdan bahsedersen veled lafzını kullanman gerekir ama cümlede büyük kadınlar olan Nisa var. “Arapçada “lem = لم” edatı dili ve mişli geçmiş zamanın olumsuzu (cahd-i mutlak), “lemmâ = لما” edatı ise şimdiki bitmiş zamanın olumsuzunu (cahd-i müstağrak) ifade etmek için kullanılır. Dolayısıyla “henüz” anldıbını “lem” değil “lemmâ” edatı verir.
“lemmâ = لما” edatı başına geldiği muzari fiilin zamanını geçmişe, anldıbını olumsuza çevirir. Fiilin henüz olmadığı ama olmasının beklendiği anldıbını kazandırır.
Bize göre “lem yahıdne = لم يحضن ” ile kastedilen “mümteddetü’t-tuhr” (temizlik hali uzayıp giden) denilen ve hayzı bir kaç yıl uzayabilen kadınlardır. Ayet bu kadınların durumunu düzenlemektedir.
Ayrıntı için: https://www.youtube.com/watch?v=hLSBqi4e4oM -
4.
+1 -2@6.1.2. gerçekden bir geri zekalılık var sende kardeşim, müslümanlar ın kutsal kitapı söz konusu, bu durmda gelip ayetleri tek başına alıp yorum yaparsan bu ... dır
sen git bide incil ve tevratı oku tam sana göre (:
orda neler yazıyor hic okudunmu birazda onlari araştır bakayım yandexden
cahilsiniz işte copy/paste yaparak milleti kandıramazsınız -
5.
+1 -3@6.1.3. bunları yüz kere duydum aynı şeylerTümünü Göster
reddiyem şudur kuran tüm insalığa mesaj maksadıyla tanrı tarafından insanlara yol gösterici olarak gökten indiğin iddia ediyorsunuz bende diyorumki kuran muhafazidin kendi kabilesi için o dönem ve zamanı kapsayan bir kitaptır ve bunu sende diyorsun o dönem karşıklık fitne çıkaranlarala ilgili ayet inmştir diyorsun o zaman o ayetler tüm insanlığa değil o dönemedeki karışıklık çıkaran mekkedeki insalara muhafazid tarafından yazılmış olduğu sonucu çıkar. ayrıca o dönem herkes birbrini kesiyordu her yerde karşıklık vardı ama farklı coğrafyalardaki milletler için bir tane ayet inmiyor bu da kuranın o dönem için muhafazidin kendisi tarafından yazıldığının göstergesi öbür taraftakiler allahın üvey kuluymudu onlarla ilgili bir tane ayet inmiyor?
cariye konusuna gelirsek diyorsunki sebebsiz yere öldürme emri veren ve cariye emri veren ayet göster bir kere bu mantıksız böyle diyerek haklı konuma geçemezsin kimse kimseyi durduk yerde öldürmez illaki bir neden vardır ama nedeni olması haklı olduğu anlamıan gelmez mesela muhafazidin zorla millete islama dayatması kabul etemyenleri öldürme emri vermesi ve karısı kendini aldattığı için karısını öldürme kimsenin hakkı olamaz. kimse kimseyi duruk yerde öldürmez zaten sebebleri vardır ama sebebi olması haklı olduğu anldıbına yukarda açıkladım. sonuç olarak herkes birbirini sebebsiz yere öldürsün veya durduk yerde köle alın emri verilmez
konunun aslına gelirsek o dönemlerde köle norma saılıyordu. ayetlerde köle alın diye emrettiğini iddia etmedim zaten islamda kölelere ilgili ayetler olduğunu söyledim. kölelerle ilgili ayetlerin olması onlara ne yapılacağını felan söylemesi zaten kölelik olduğunu delili illada köel alın diye emir olmaz zaten dediğim gibi o dönem kölelik normal sayılıyordu ve onlara ne yapılacağı nasıl davarnılcağı kuranda muhafazid tarfından yazılmış..
Mearic Suresinde cariyleden kabak gibi bahsediyor dahiliyet nedemek?
Ahzab (55) peygamer hanımlarının cariyelerinden bahsediyor burda cariyelğn serbest olduğunu gösterir
Ahzab (50) muhafazide kimlerin helal olduğunu söylüyor ve mümnilerin SAHiP OLDUĞU cariylelerden bahsediyor
(sizce tanrı böyle boş işlerle uğraşırmı)
diğer ayetler için dahili demişsin ne demek şimdi bu ?
gelelim köleliği kaldırdığını iddia etğn ayetlere
nisa 92
bu ayette kabak gibi Bir mü’minin bir mü’mini öldürmesi ile ilgili köleliği kaldırmakla ilgil değil :D o dönem köle mal varlığı gibiydi ne kadar kölen var ok adar zengin itibarlısın yani ayette mü’minin bir mü’mini öldürmesi halinde ceza olarak bir kölesini azad etmesi yazıyor kölelik yasaktır demiyor.
MAiDE-89 dada aynı şekilde bir suça karşılık köle azate edin diyor kölelik kalkmıştır yasaktır yoktur demiyor.
muhafazid 4 ü her yerde söylüyosun ama bu ayetin köleliği yasaklamdığı kabak gibi ortada
(Savaşta) inkâr edenlerle karşılaştığınız zaman boyunlarını vurun. Nihayet onları çökertip etkisiz hâle getirdiğinizde bağı sıkı bağlayın (sağ kalanlarını esir alın). Artık bundan sonra (esirleri) ya karşılıksız ya da fidye karşılığı salıverin. Savaş sona erinceye kadar hüküm budur. Eğer Allah dileseydi, onlardan öç alırdı. Fakat sizi birbirinizle denemek için böyle yapıyor. Allah yolunda öldürülenlere gelince, Allah onların amellerini asla boşa çıkarmayacaktır.
burda savaşata inkar edenlerin boynunu vurun sağ kalan varsa bunları esir edin sonra karşılıksız veya PARA karşılığı salıverin diyor. ayet tamamen bu esilerle ilgili kölelerle ilgili değil
sonuç olarak köle edinin diye bir emir olmaz zaten saçmadır çünkü o dönem zaten herkesin kölesi vardı muhafazidde sadece kölelere ne yapılacağıyla ilgili ayetler yazmış yasaktır diye bir ayet yok. hadis kısmına hiç girmiyorum.
sübyancılık
burda yine kelime oyunları yapıyosun. eski tesfirde buluğa ermeyen kızlardan bahsediyor bu tesfirleri yazanlar arapçayı bilmiyormuydu veya siz araplardan arapçayı dahamı iyi biliyorsunuz? bu gin bile islam coğrafyasında çocuk evlilkleri devam ediyor. -
6.
-3@mr grey bak gerizekalı copy paste yaptığım yok sen git hacılarını hocalrını dinle o gibik beynini güzelce yıkasınlar kimseyi kandıdığım kimsede umurumda değil boş laf yapma gibtr ol git şurdan hasta
-
7.
+3@6.1.6. güzel konuş benimle ihtiyar. eğer beyenmiyorsan islamı git fransızların yanına. turan dursun öldürdüler diye burda ahkam kesme hakkın yok bence
ama sizde biraz akıl olsa şunu anlardınız : bir insanın varolabilmesi için gerekli olan DNA daki nükleotidlerin ardarda istenilen sırada dizilebilmesi ihtimali 10 üzeri 600de 1 dir. şimdi bu tesadüfmü ozaman sende tesadüf eseri mi ortaya çıktın ... -
8.
+5Kur'an hem tüm insanlığa hitap eder hem de o dönemin şartlarına da hitap eder sen oradaki olayları kendine göre evrenselleştirebiliyorsun örneğin Tevbe suresinde müşriklerden bahseder bu müşriklerin onlarla savaşan oldukarı açıktır sen de ders çıkarırsın ki bizimle savaşanlara karşı biz de savaş yapabiliriz ve bu evrensel niteliğe gelir. O dönemdeki olaylara karşılık bu ayetler inmiştir işin özü bunları Aklımız ile yorumlayıp ibret alabilmektir.
Sen galiba dahili konum ne demek biliyorsun dahili konumdaki cariyeler demek insanların zaten islam gelmeden öncee, hükümler gelmeden önce elde ettikleri cariyeler demektir bu cariyeler elimizde kalmıştır ve bu cariyeleri bırakmak da zor iştir bunun için azat etmeye yönelik teşvikler Kur'an'da yer alır.
muhafazid Suresi de apaçık savaştan köle almayı engelliyor çünkü savaşta esir alındığında bunlar elimizde kalırsa onları köle yaparız bunun için de muhafazid Suresinde dediği gibi esirleri sadece ya karşılıksız serbest bırakırsın ya da fidye karşılığı deniyor bunun için de köle yapılamıyor burada çok bilgisizsin galiba çünkü o kadar görmene rağmen bu ayeti hala anlayamamışsın.
Sübyancılığı çürütünce şimdi de eski tefsirlere geldik değil mi? Eski tefsirlerde de çocuk yaşta evliliğin izin verilmediğini söyleyen kişiler vardı. Kur'an'daki anlama ve mantığa uyduk ve siz de hemen inkar edip eski tefsirlere geldiniz . Hep çok duyuyorsunuz ama az biliyorsunuz. Dediklerini açıklayınca hemen inkara yöneliyorsunuz. Herşeyi mantık çerçevesinde açıkladık tabii ki inanmayacaktınız çünkü soru soranlar değil cevap arayanlar cevabını bulur. -
9.
-1haa hikaye okur gibi oku ders çıkar anladım. hükümler gelmeden önce diyorsunda öyle birşey yazmıyor ayetler o onki olaylarla ilgili. benim br şey inkar ettiğim yok siz inat ediyosunuz allah varsa ıspat etsin bizde iman edelim ama durduk yerde hiç görmdeiğim bir arabın kitabına bunca manıtksızlılara rağmen inanmamı bekleme
-
10.
+3Şu durumda anlatmak istediğimi anlanamışsın galiba. Ben zaten Kur'an'ı hikaue kitabı gibi okuma, sadece gözün geçmesin, fikir akıl ve kalbin de geçsin diyorum. Allah kitapta birçok yerden öğütler vermiştir, Peygamberler hakkında verdiği hikayeler, firavunun kibrinin yenilmesi gibi konular hep öğüt alınılması gereken konulardır. Bir dini ırkından göre yorumlamak baştan sona hatadır. Sen şu an inkar ediyorsun Kur'an gibi özel bir kitabı düzgün okumadığından şurada çelişki burada çelişki var diye diretiyorsun. Ayrıca hala dahiliyi anlamamışsın yine açıklayayım: Kölelik islam ile gelmemiştir islamdan önce de vardır bunun için neredeyse herkesin bir kölesi vardır bu köleleri azat etmeye teşvik eden bir sürü ayet hadis vardır Kur'an ayetlerinde baktığımızda esirlerin köleye dönüştürülmesi yerine bırakılmasına yönelik bir emir de vardır bu emre bakınca zaten köleler ile ilgili olan hükümlerin önceden kalma ile ilgisi olduğunu anlıyoruz. Kur'an'ı araştırdıkça daha mucizevi anlamlar ile müthiş bir düzen, müthiş bir anlatma tekniği çıkıyor ve tarih de bunları doğruluyor .Tümünü Göster
Peygamberimiz zamanında Yahudiler ile Hıristiyanların kitaplarındaki bilgilerin çoğu gizliydi ve sadece papa ve hahamlara sorarsanız birkaç tanesini bilirdiniz Kitaplardaki daha gizli bilgiler büyük alimlerce konuşulur ve tartışılırdı. Hz. muhafazid onların bu sakladıkları bilgilerin çoğunu tekrarlıyordu. 17. Yüzyılda Hıristiyanlar Kur'an'ı ayrıntılı bir biçimde okumaya başladıklarında Kur'an'da Hamas'ın Mısır'da Firavun'un inşaat işçisi olarak görev aldığını okuduklarında "işte çelişki bulduk! incil'de Hamas Mısır'da olmadığını, Kral Ahaşveroş'un yanında yaşadığını ve Babil'de yaşadığını söylüyor." Diye bir iddiada bulunduklarını söylemişlerdir. Maurice Braullice bu iddiayı araştırmaya başlamıştı çünkü o dönemde hiyeroglifler Almanlar ve Fransızlar tarafındam canlandırılmaya çalışılıyordu çünkü Hz. muhafazid'in zamanında 2000 yıl önce o dil yok olmuştu. Mısıra gittiğinde araştırmacılara Hamas isimli birini sorduğunda Almanya'ya gitmesini söylediler. Ve Almanya'daki bu yazılardan da Hamas diye bir inşaat işçisinin çıktığı görülür. Kur'an'ın böyle bir mucizesinin olması o dönemler için çok önemlidir.
Bak şimdi ister inanırsın ister inanmazsın ama burada inanmıyorsan diye dindeki birşeyi çelişki sayıp karşı tezlere bakmadan koymaman gerekir. -
11.
+3bosuna dil dökme kardesim bunlar anlamazlar
ama ellerine saglik güzel yazmizsin -
12.
-1@6.1.10 bir kere ben bunlara çelişki değil islamda var gözüyle bakyorum senin kanıtların bana yetersiz geliyor firavun nuh olayları ise sadece hikaye açık bir mucize felan yok aynı hikayeler sümer babil metinlerinde kuyuncuk kazılarında çıktı burda bu hikaylerin sadece bir efsane olduğunu gösteriyor ayrıca kuranı herkes anlayamıcaksa niye herkese indiriliyor ?
-
13.
+1işte bunlar islam'da yok ama açıklamamıza rağmen diretiyorsunuz her lafınızın altına koyuyorsunuz ama hepsi de açıklanabilir olduğundan hiçbir işe yaramıyor fakat hala tekrar ediyorsunuz. Firavun nuh Olayları zaten ibret alınacak hikayelerdir ama benim burada anlattığım o yüzyılda yok olmuş bir dilin anlattıklarını destekleyen bir elçinin varlığı ve bunlar o zamanki yahudi ve hristiyanlar ile de öğrenilmiyor. Ve araştırılan yerler de Mısır'daki hiyeroglifler oluyor yani olayın geçtiği yer. Bu hiyerogliflerde o efsanenin yazıldığını söylemedik o günkü Firavunların işçilerinin adlarının yazılması efsane için değildir zaten ve buradan da Hamas diye birinin olduğu ve inşaat alanında çalıştığı sonucuna barılıyor bunlar Sümer belgeleri değil Mısır belgeleri. Kur'an'dan herkes anlar ama içinden daha iyi bilgiler çıkarmak kalp akıl ve fikir ile okumaya bağlıdır. Kur'an'ı okumadan oradan buradan alıntı yapıp hiç okumayan, az okuyan ve sadece gözünü gezdiren kişi Kur'an'ın derin manalarını ve anlattıklarını anlayamaz sadece çelişkiye odaklanır. Örnepin Kur'an'da hoşgörülü davran zina yapma harama bakma yazar ve okuyan ama bunları anlar ama kıssalardan hisse çıkarmak da akıl işidir.
diğerleri 11 -
1.
başlık yok! burası bom boş!