/i/İnanç

İnanç
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 26.
    +7 -2
    Oku ondan sonra gel!

    Sual: Türban sonradan meydana çıkmadı mı? Sahabe türban mı taktı? Kur’anın emri olmadığına göre, türban bir töre, bir gelenek değil mi?
    CEVAP
    Saçların örtülmesi Kur’an-ı kerimde açıkça bildirilmektedir. Türban kelimesi Fransızcadan dilimize girmiştir. Başörtüsü demektir. Bu türban kelimesini de, yine türbana karşı olanlar çıkarmışlardır. Biz başörtüsüne değil, türbana karşıyız diyerek, güya maksatlarını gizlemeye çalışmışlardır. Biz giydiğimiz başörtüsüne yemeni, tülbent, çember gibi başka bir isim versek, bunlar yine karşı çıkacaklardır. Onlar, türbana, eşarba değil, Allah’ın (Başınızı örtün) emrine karşı çıkıyorlar. Türban kelimesi üzerinde durmaları aldatmacadan başka şey değildir. Kur’an-ı kerimde, (Hımar) kelimesi geçmektedir. Hımarın Türkçesi, başörtüsüdür. Fransızcası da, (Echarpe) yani eşarptır. Fransızlar eşarba, (Turban) yani türban da diyorlar. Türkler, Fransızca’dan gelen eşarp kelimesini kullandığı gibi, Farsçadan gelen tülbent kelimesini de kullanıyorlar. Yine Arapça’dan gelen yemeni kelimesi de kullanılmaktadır.

    Tesettür ayeti gelmeden önce, cahil Araplar açık saçık giyinirlerdi; hatta Kâbe-yi şerifi bile çırılçıplak tavaf ederlerdi. Tesettür ayet-i kerimesi indikten sonra, yeni bir medeniyet başlamış, bütün Müslüman hanımlar örtünmüşlerdi. Tesettür ayetinden önceki durumu anlatıp, sahabe hanımları açık gezerdi demek, kasıtlı değilse, çok cahilce bir sözdür.

    Bir âyet-i kerime meali şöyledir:
    (Mümin kadınlara söyle: [Yabancı erkeklere bakmaktan]sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [saç ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri] göstermesinler, hımarlarını [başörtülerini] yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31]

    Peygamber efendimiz, Kur’an-ı kerimi açıklayarak buyuruyor ki:
    (Kadının [yüz ve iki elinden başka] bütün bedeni avrettir.)[Mecmaul-enhür, El-mugni]

    Hazret-i Âişe validemiz de buyuruyor ki:
    (ilk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti inince, hemen peştamallarını yırtıp başlarını örttüler.) [Buhari, Nesai]
    ···
    1. 1.
      -1
      humur], “örtmek” anlamındaki hamr kökünden türetilmiş ve “örtü” demek olan hımar sözcüğünün çoğuludur. Lügatlerde,[18] hımar'ın “başörtüsü” anlamında olmayıp, genel “örtü” anlamında olduğu yer almakta ve başörtüsü anlamında da “mikna” ve “nasîf” sözcükleri gösterilmektedir.
      ···
      1. 1.
        +1
        onca yazıdan ona mı takıldın ?
        ···
      2. 2.
        -1
        Yazının bütün anlam bütünlüğünü bozan şey budur, ayette geçen şey "hımar"dır ve başörtüsü olarak algılanır ve hımar örtü anldıbına gelir, başörtüsü anldıbına değil, allah başörtüsünü farz kılmamıştır, başörtüsü islam dininde yoktur.
        ···
      3. 3.
        0
        Sünnü hadis ve kitabında inancında türban ve çarşaf vardır
        kuranda ise kadının özgürlüğü ve göğüslerini ve cinsel bölgelerini koruması emrediyor. Yoksa bir kadının saç kılını görünce ne olacak ki? beyin bedava
        ···
      4. 4.
        0
        Allah der ki ; Yalnızca kur'an'ı rehber alınız.
        ···
      5. diğerleri 2
   tümünü göster