/i/İnanç

İnanç
  1. 26.
    0
    Allah zaten imtihanın başlayacağını biliyor imtihanı başlatmak için de insana kendi iradesini veriyor şimdi Allah şeytanın onları kandıracağını bilmeseydi Hz. Adem'e irade verir miydi? Vermezdi. Ayette de melek soruyor Melekler de, "«Yeryüzünde fesad çıkaracak, kanlar dökecek kimseyi mi yaratacaksın? " yani imtihanın başlanacağı zaten biliniyor sadece sebep lazımdır bunun sebebi de şeytan oluyor. Şeytana uymakla Allah kızmıyor sadece geçici bir süre için dünyayı gönderiyor imtihanın oluşmasını sağlıyor insana kötülüğün nasıl bir şey olduğunu da öğretmiş oluyor.

    Ben çürütecek başka bir ayet istedim vermedin Kur'an'daki mealde cennetten kovuldu yazıyor ben de diyorum ki sondaki görüşte de diyor ki o cümlede "cennet" anlamı içeren sözcüğün diğer anlamı da "bahçe"dir bunun için cennet değil de dünyadaki bir bahçe olduğu düşünülüyor. Bunları sadece Caner Taslaman söylemiyor "Müfessirlerden Ebu’l-Kasım el-Belhî ve Ebû Müslim el-isfahânî Âdem aleyhisselamın cennetinin dünyadaki bir bahçe olduğunu söylemişlerdir. (Fahru’d-din Razi)Ayrıca Ubey b. Ka’b, ibn Abbas, Süfyan b. Uyeyne, Ebu Hanife, Maturidi de Âdem aleyhisselamın konulduğu cennetin dünyadaki bir bahçe olduğunu söylemişlerdir. (bk. Hadi’l- Ervah, ibn Kayyım el-cevziyye, Dımaşk sayfa 25)"

    Bunu cevaplıyorum ama anlamıyorsun. Allah Kainatı yaratmadan önce kimlerin dua edeceğini zaten biliyor ve buna bakarak kendi hangisine yardım edeceği kendi seçiyor. Bak son cümleye biliyor değil seçiyor yani zaten kendisi belirliyor . Yeniden diyorum sen sanıyorsun ki "Allah kainatı yaratmadan önce hangi duaları kabul edeceğini biliyor zamanı gelince de kabul ediyor" ama Allah kainatı yaratırken aynı zamanda edilecek tüm duaları da kabul etmiş oluyor Dünyaya göre sırayla olması demek Allah'a göre sırayla olması gerek değildir.
    ···
   tümünü göster