/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +1 -1
    Kardeşim kesinlikle katılıyorum . Benim de en başından beri söylediğim tek şey var müslümanları değil islam'ı değerlendirin. Ancak şöyle bir tavsiye de verebilirim. Bütün evliya ve hadisleri reddetmek yerine bir süzgeçten geçirmek daha isabetli bir karar olacaktır. Bir paket program kesinlikle yanlışa zütürür ama bu hepsinin de yanlış olduğu anldıbına gelmez. Bu yüzden okuyup akıl ve mantık ölçülerinde değerlendirip karar vermek daha olgun bir harekettir.
    ···
    1. 1.
      0
      (bkz: dine bir de böyle bakın bakalım ne göreceksiniz) benim yazımı da okuyabilirsin islam'ın anlaşılması konusuyla alakalı olarak.
      ···
    2. 2.
      0
      Birazdan okuyacağım yazını.
      Hacı çok geçmiş zamanda doğru insanlar olduğunu düşündüğüm alimler illaki vardır, sonuçta 100 elmanın 100 ü de çürük olamaz. Amma velakin dini anlamak için onlara ihtiyacımız yok. Allah'ın verdiği akılla bunu kendimiz de gayet açık şekilde anlayabiliyoruz. Çünkü Allah kuran'ı anlamamız için kolaylaştırdıgını söylüyor kamer suresinde. Hem de 4 defa bastıra bastıra söylüyor. Ayetler gayet açık değil mi?
      ···
      1. 1.
        +1
        panpa sana katiliyorum ve yaninda oldugumu bilmeni istiyorum.

        hadisleri aktaran kisilerin iyi niyetinden %100 emin olunsa bile, bu durum hata yapilamayacagi anlamina gelmez.

        Hatasiz ve ekgibsiz oldugunu kabul ettigimiz bir kaynak yerine; hatali olma ihtimali olan (bilerek hata yapilmistir demiyorum) bir seyi neden kaynak olarak kullanalim?

        Allah'in sozlerini, neden birilerinin kulaktan kulaga anlattigi seyler ile bir tutalim? Kulaktan kulaga geldigini iddia ettigim seyin kaynagi bir insan.
        ···
      2. 2.
        0
        Eyvallah panpa, ben de senin yanındayım *
        ···
    3. 3.
      -1
      Allah ile insanın arası olmadığından bir aracı edinmek elbetteki yanlıştır fakat bu demek değildir ki herkes yanlış sadece sen doğrusun. Bu yüzden akıllı insan kendisinin dışında acaba kimin görüşleri dinlemeye değer diye düşünendir kanımca. Mesela ben niye kendimi Hz. Ali'den Hz. Ömer'den Mevlana'dan Yunus Emre'den mahrum bırakayım ki ? Ki din alimlerini de geçtim. Ben neden Freud neden Nietzsche okumayayım ? Esas bilgi olan Kuran'ın eşliğinde mümkün olduğunca geniş bir yelpazem olmalı ki hem akıl hem de kalp huzura ersin.
      ···
    4. 4.
      +2
      Panpa sen şimdi gelip bana romalı celaleddini(mevlana rumi) savunursan seni ciddiye alıp konuşamam. Bu adamın kitaplarındaki sapıklıkları okumadın galiba hiç?

      http://michaelgibkofield....ikatlardan-tek-dunya.html

      Şu yazıyı kesinlikle okumanı tavsiye ediyorum.
      Evet ben kesinlikle en doğru insanım demiyorum, diyemem de. Fakat dini anlamak için inan başka insanlara ihtiyacımız yok. Kuran sade ve yalın şekilde anlatır, anlamak istemeyenler başka şeyler uydurup allah adına iftira eder.

      Bak samimi bir müslümanın temel olarak şu soruyu sorması gerekir kendine "ben bu cehennem azabından kurtulup nasıl cennet'e gidebilirim".
      Bunda hemfikir miyiz? inanan insanlar olarak en büyük derdimizin asıl bu olması lazım, çünkü ortalama 60-70 yıllık yalan dünyanın yanında sonsuz bir yaşam bizi bekliyor.
      Peki cennet'e nasıl gideceğimizi Allah zaten apaçık şekilde tarif etmiyor mu Kuran'da? Erdemli insanların cennet'e gidebileceğini söylemiyor mu Allah?
      Erdemli insanların tanımını da Kuran'a göre yapayım ben sana hacı.

      38:28 inanıp iyi davrananları, yeryüzünde bozgunculuk yapanlar gibi mi tutacağız? Erdemlilere, yoldan çıkanlar gibi mi davranacağız?

      7:42 inanıp erdemli bir hayat sürenlere gelince, biz hiç kimseye kapasitesinin üstünde sorumluluk yüklemeyiz; onlar cennet halkıdır. Onlar orada ebedi kalıcıdırlar

      25:63 Rahman'ın kulları öyle kimselerdir ki yeryüzünde gösterişsizce yürürler. Cahiller kendilerine laf atınca da barış önerirler.
      25:64 Gecenin yalnızlığında Rab'lerine secde edip düşünceye dalarlar.
      25:65 Ve onlar şöyle derler, "Rabbimiz, cehennem cezasını bizden çevir. Onun cezası korkunçtur."
      25:66 "O kötü bir durak ve kötü bir yerdir."
      25:67 Onlar verirken savurganlık ve cimrilik yapmaz, ikisi arasında dengeli harcarlar.
      25:68 Onlar, Allah ile birlikte başka tanrılar çağırmazlar; Allah'ın yasakladığı canı haksız yere öldürmezler ve zina etmezler. Bunları işleyen, günahların faturasını öder.

      25:72 Onlar yalan tanıklıkta bulunmazlar. Boş sözlerle karşılaştıklarında önemsemeyip geçerler.
      25:73 Kendilerine Rab'lerinin ayetleri hatırlatıldığında, onlara karşı sağır ve kör davranmazlar.
      25:74 Onlar ki, "Rabbimiz, eşlerimizi, çocuklarımızı bizim için bir mutluluk kaynağı yap ve bizi önde giden erdemlilerden kıl," derler.
      25:75 Bunlar, sabrettiklerinden ötürü cennet odalarıyla ödüllendirilirler; orada mutlu bir yaşam ve barışa kavuşturulurlar.
      25:76 Orada ebedi kalıcıdırlar. Ne güzel bir duraktır, ne güzel bir yerdir.

      35:29 Allah'ın kitabını okuyanlar, namazı gözetenler ve kendilerine verdiğimiz rızıklardan gizli ve açık yardım için verenler, tükenmeyen bir kazanç umarlar.
      35:30 Çünkü onların ücretlerini tam verecek ve onlara olan lütfunu arttıracaktır. O Bağışlayandır, Takdir Edendir.

      27:3 Onlar ki namazı gözetirler, zekatı verirler ve ahiret konusunda da kuşkuları yoktur.
      27:4 Ahirete inanmıyanların ise yaptıklarını kendilerine süslü göstermişizdir, bocalayıp dururlar.

      28:83 Bu ahiret yurdunu, yeryüzünde böbürlenmeyi ve bozgunculuğu istemiyenlere ayırdık. Sonuç erdemlilerindir.

      11:11 Sabredenler ve erdemli işler yapanlar için ise bir bağışlanma ve büyük bir ödül vardır.

      42:37 Onlar ki büyük günahlardan çirkin işlerden kaçınırlar ve kızdıkları zaman bağışlarlar.
      42:38 Onlar, Rab'lerinin çağrısına karşılık verirler, namazı gözetirler, işlerini aralarında danışma ile kararlaştırırlar ve kendilerine verdiğimiz rızıklardan yardım için verirler.
      42:39 Haksızlığa uğradıklarında kendilerini savunurlar.
      42:40 Kötülüğün cezası, benzeri bir kötülüktür; ancak kim affeder ve erdemli davranırsa Allah tarafından ödüllendirilir. O, zalimleri sevmez.

      2:177 Yüzlerinizi doğu veya batı yönüne çevirmeniz iyilik değil. iyiler o kimseler ki Allah'a, ahiret gününe, meleklere, kitaba ve peygamberlere inanırlar; akrabalara, yetimlere, muhtaçlara, yolda kalmışlara, dilencilere ve köleleri özgürlüğe kavuşturmaya seve seve para yardımında bulunurlar; namazı gözetir, zekatı verir, sözleştikleri vakit sözlerinde dururlar; zorluğa, sıkıntıya ve zulme karşı direnirler. işte doğru olanlar onlardır, erdemli olanlar da onlardır.

      3:92 Sevdiğiniz şeylerden ekonomik yardım olarak vermedikçe erdemli bir kişi olamazsınız. Her neyi verirseniz Allah mutlaka onu bilir.
      Tümünü Göster
      ···
    5. 5.
      0
      Kardeşim öncelikle bu işe ırk karıştırman zaten önyargılarının ne raddede olduğunu fazlasıyla gösteriyor. Önyargı varken özgürlükten, özgürce karar vermekten, söz edilemez bu birincisi. Ayrıca o yazıyı çok önceden de okumuştum. "Sen sadece gibik bir kulsun" diyen birini haklı buluyorsan durma devam et bu ikincisi. Daha beni tanımadan daha doğrusu fikirlerimi veya görüşlerimi bilmeden ciddiye almam gibi bir söz söylemen öğrenmeye kapalı olduğunu gösteriyor. Bildiğini sanan birine bir şey öğretemezsin bu üçüncüsü. Ve her şeyden önemlisi sen doğru yolda olduğuna inanıyorsan benim ne söylediğimin pek fazla bir önemi yok. Bu süreçte başarılar.
      ···
    6. 6.
      0
      Ayrıca mesnevinin sözümona sapıklıklarının da hepsini okudum. işin garip tarafı ise şu : Sanki onları yapan Mevlana, toplum mükemmel ve onların ahlak düzeyini düşürüyor gibi lense edilmesi. Ben sana olan şeyi söyleyeyim kardeşim. Toplum zaten o halde. Biraz araştırırsan Osmanlı'da hiç de masum olmayan şeylerin döndüğünü görürsün. O ayna olmuş. Ne gördüyse onu yazmış. Başkaları ne der kaygısı gütmemiş. Zaten benlik kavramından arınan veya arındığını iddia eden birinin bunlara takılması kendiyle çelişmesi demek. Ama gelgelim insanlar "aa muallak dedi sapığa bak ya" tarzında yaklaşıyorsa zaten bu insanlardan Mevlanayı anlaması beklenemez. Sonuç olarak Allah'ın yarattığı her birim mutlak surette nihai hedefine ulaşacaktır. Allah bu yolda herbirimize "samimiyet" versin. Gerisi hallolur.
      ···
    7. diğerleri 4
   tümünü göster