/i/İnanç

İnanç
  1. 76.
    0
    Nedenselliğe ve evrenin kanunlarına inanan birisi olarak açıkcası o bulut işine inanmadım, bana uydurma hadis gibi geldi.
    ve açıkcası bana bildiklerini haticenin amcaoğlu rahip varakadan öğrenmiş gibi geliyor çünkü onunla iletişimi varmış ondan pek çok şeyi öğrenmiş olabilir. muhafazid bir ümmi olsa bile varaka bir rahipti ve o zamanlar özellikle hristiyanlıkta bilim din adamları altında yapılıyordu. Varakanın kuranda geçen pek çok şeyi muhafazide öğretmiş olabilir(ki zengin bir tüccar olan karısının ticari işlerini yürütmüştür okumayazma bilme olasılığı yinede var)

    Ve muhafazidin uzun süre tek başına dağa çekilip düşünmüş birşeyleri kendince tartmış ve semavi dinlerin ne olduğunu varakadan öğrenmiş birisi olarak, çok tanrılı dinlerden rahatsız olması gayet normal.Bu adama hristiyanlığın, yahudiliğin nasıl dinler olduğu gösterilmiş ama muhafazid buna inanmamış birşeylerin ekgib olduğunu düşünmüş ve kendince ekgib bulduğu kısımlarıda kendi yorumuyla bir din oluşturarak kendince düzeltmiş ve zamanında başarılı olmuş o zamanın dünyası için hiçbir lafım yok sadece günümüz dünyasında amaçlanandan çok daha başka ve kötü sonuçlar doğruyor islam onu söylemeye çalışıyorum
    Bu adam kız çocuklarının diri diri gömüldüğü bir toplumda yaşamış az buçuk aklı varsa zaten çok rahatsız olur bu işten ve o araplara bunu günah kılmayan şey ise çok tanrılı düzenleri. muhafazid o zamanki çok tanrılı düzene kesinlikle inanmamış ve bu arada tek değildir o zamanın arabistanında az da olsa tek tanrıya inanan araplar mevcuttur ama hristiyanlığa museviliğede tam ısınamamış, dışarıdan bakan birisi olarak onlarında yanlış olduğunu farketmiş ve kendi değerleri doğrultusunda düzeltmeye çalışmış
    muhafazid öldükten sonra sahabelerin şevklerini yitirmeleri gayet doğaldır çünkü islam bir lider bir peygamber, muhafazid altında toplanmış hep, insanlar aslında islama değil muhafazidin dediklerine inanmışlar. Bununla rusyada lenin öldükten sonra devrimci şevkin bitecek gibi olması arasında o kadar da bir fark yok
    islam sadece içine sorgulanmaması için uhreviyat katılmış bir ideolojidir, muhafazidin dünya görüşüdür.Siz aslında tanrıya değil muhafazide inanıyorsunuz ve onun gösterdiği tanrıya ama işte tanrının gerçekten var olduğuna, insan uydurması olmadığına, gerçek olsa dahi o kadar tanrı içerisinden muhafazidin tasavvur ettiği tanrı olduğuna dair mutlak bir kanıt falan yok.siz tanrının kurandaki gibi olduğunu düşünüyorsunuz ama bu tanrının illada öyle olduğu anldıbına gelmez, tabi eğer varsa
    muhafazid dönemin tadını çıkarmak yerine, gerektiğinde savaşlara girmiş ömrü boyunca toplumunu değiştirmeye uğraşmış çünkü toplumsal sorumluluğu çok güçlü bir insanmış, gerçekten toplumunun iyiliğini isteyecek ve bütün ömrünü islam projesine adayabilecek kadar da yüce gönüllü bir insanmış, ha aslında yanlış olduğu dünya kadar mesele varmış ve güç sonunda onunda gözünü kör etmiş orası ayrı mesele(Mekkede ve medinede inen ayetlerin sertliğini karşılaştırarak bunu farkedebilirsiniz).muhafazid sen mantık kullanarak şaraba neden karşıysan onun için karşıymış, insanların zihinlerini bulandırdığı ve insanların çok sarhoşken ne yaptığının farkında olmayıp sonradan pişman olduklarını gözlemlediği için,siz şimdi bunada mucize dersiniz ama 10 yaşındaki bir çocuk bile bunu farkedebilir.Ki alkol zaten mükemmel birşey de değildir o yüzden şişelerde "kararında içiniz" yazar. zütünle içme yani alkolü, kafayı bulurken kontrolü elinden kaçırma, ha işte muhafazid direk yasaklamayı tercih etmiş insanlara daha dikkatli içmelerini söylemek yerine, hiçkimse mükemmel değildir
    Hristiyanlığa isayı ilahlaştırdığı için laf atarsınız ama bana islamda muhafazidi ilahlaştırıyormuş gibi geliyor bütün namazınızda onun adını hep allah ile anarsınız. Dinde sadece kurandaki tanrı değil, peygamber ön plandadır, hatta kişisel hayatı bile, eşleri falan. biraz fazla ön planda ibadetlerde muhafazid sadece bizim gibi etten kemikten bir düşünür olan muhafazid
    muhafazidi mükemmel sanıyorsunuz, insanların en yücesi görüyorsunuz buna ona neredeyse bir ilahmışcasına yaklaşıyorsunuz gibi gösteriyor. Taklit edilesi görüyorsunuz, ha o zamanın arapları bunu düşünür anlarım, da aradan 1400 sene geçmiş dünya o kadar ilerlemiş,siz niye geçmişteki bir adama bu kadar takıyorsunuz,ek olarak birşeyler üretmek yerine, onun toplumunu iyileştirmek için çıktığı yola devam etmek yerine, ki eminim muhafazid 21.yy da doğmuş olsaydı benimkilerden ve diğer dinsizlerden çok da farklı olmayan şeyler söyleyecekti. islamı başkası kurmuş ve o bu çağda doğmuş olsaydı, buradaki dünya kadar dinsizin yaptığı gibi toplumdaki saçmalıkları ve yanlışları düzeltmeye çalışacaktı, kendinden önceki dinleri gördüğü halde hepsine eleştirel yaklaşmış hiçbir dine inanmamış islamı yaratmadan önce ama o zaman insanlar mantık yerine din kavrdıbını ele alıyormuş o yüzden din duygularına hitap etmiş, günümüzde yaşasaydı mantığa hitap eden şeyler söylerdi ve siz ona dinsiz o kadar insana dediğiniz gibi kafir derdiniz *
    Dediklerime körü körüne inanmanızı kesinlikle beklemiyorum ve bunu istemiyorum da, istediğim şey sizi rasyonel düşünmeye, araştırmaya, sorgulamaya ve eleştirel düşünüp yerine daha mantıklısını koyabilmeye teşvik edebilmek.Ben bu tarz ideallerin revaçta olduğu bir çağda doğdum insanların tanrıdan dinden başka bişey görmediği bir çağda değil, öyle olsaydı heralde bende tanrının adını kullanarak size bunları anlatmaya çalışırdım. Kısacası herşeyden önce tanrı değil akıl ve mantık. Mantığı hayatın temeli olarak aldığınızda kutsal kitaplardaki tanrı kavrdıbının ve din kavrdıbının ne kadar uydurma olduğunu ve mantık herşeyin temeli olduğunda dinlere gerek olmadığını göreceksiniz
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster