/i/İnanç

İnanç
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 76.
    0
    peki bu kitap yazilirken gelecekte boyle karigibliklar olmasin diye acik ve secik yazilsaydi ?
    Şu halde rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz bu ayet 31 kere yazilacagina bazi konulara aciklik getirseydi de biz de bu kadar tartismasak fena mi olurdu ? tanri bunu ongorememis mi ?
    ···
    1. 1.
      0
      kuranı kerimin bir çok yerinde düşünün der güzel kardeşim bunu da oturup biraz düşünsen cevabı bulursun zaten ben bulduysam bu cevabı kendi çapımda sen de pekala bulabilirsin
      ···
    2. 2.
      0
      sen kendini kandirmaya devam et kardesim. ben 3 yildir dusunuyorum . sen de bir kere olsun objektif dusun.
      ···
    3. 3.
      0
      Ben objektif düşündüğümü düşünüyorum kardeşim sen diyosun ki söyleseydi kuran madem diye e o zaman nası yemek. yiyeceğini nası oturup kalkacağını da söylesin dimi ama senin kafaya göre bunları da anlatmalı dimi sana düşün diyen bir din var ortada biraz beyni çalıştıracaksın. Burada amaç dil bilmek etmek değil amaç Allahın emir ve yasaklarını anlamak ve bunları uygulamaktır
      ···
    4. 4.
      0
      mesela Ingilizce bi makale okuman gerek içinde çok önemli bilgiler var ve o bilgiler de gerekli sana hemen çünkü o bilgilerri kullanman isteniyo naparsın ingilizceyi mi sökersin yoksa çeviriyi okuyup içindeki bilgiyi mi alırsın?
      ···
    5. 5.
      0
      peki bazi seylere kimisi haram kimisi helal diyor, hangisine inanayim ? helal diye inandim meger harammis. gunahninni ben mi cekicem ?

      peki kardes suc ve cezayi okuyan bir cok insan var , bir cok dile cevrilmis bir kitap ve herkes ayni ana fikri almisken neden kurandan herkees farkli fikir cikariyor ? tanrinin dostoyevski kadar yazarlik yetenegi yok muymus?
      ···
    6. 6.
      0
      Hangisine helalken haram demiş anlamadım kardeş?

      ayrıca suç ve ceza dan herkesin aynı şeyi anladığından nası emin olabiliyorsun saçmalıyorsun bence herkesin kitaptan aldığı anladığı çıkarımı farklı olur sen kitaptan suçun ne kadar kötü bişey olduğunu çıkarırsın ben suçlu pgibolojisinin ne olduğunu anlarım. gibi.Kuranı Kerimde de aynı olay mevzu bahis.Bir konuda herkesten aynı şeyi anlamasını beklemek ne kadar mantıklı?
      ···
    7. 7.
      0
      a)iLK MÜSLÜMAN KiMDiR ÇELiŞKiSi.. Sizce ilk Müslüman kimdir?
      Enam-163. O’nun hiçbir ortağı yoktur; böyle emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim.” Yukarıdaki ayet, muhafazid hazretlerinin ilk müslüman olduğunu belirtir ama hükümsüzdür.
      Araf-143. “Sen sübhansın”, “tevbe ettim, sana döndüm ve ben müminlerin ilkiyim,” dedi.
      Yukarıdaki ayet de Musa‘nın ilk müslüman olduğunu belirten ayettir ve o da hükümsüzdür.
      Her iki ayeti de hükümsüz kılan ayet:
      Ali imran- 67. ibrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyandı. Fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi.
      ibrahim, muhafazid’den de, Musa’dan da önce yaşadığına göre müslümanlığı onlardan öncedir. Adem, idris, Nuh gibi ibrahim’den önce yaşamış olan peygamberlerin Müslümanlık sırasının ise hesaba katılmadığını görüyoruz.
      b)MiRAS KONUSUNDAKi ÇELiŞKiLER
      Kur’an’a göre miras paylaşımında vasiyetin geçerli olduğunu söyleyebilir miyiz?
      Bakara-180. Sizden birisine ölüm yaklaştığında, eğer ardında mal bırakacaksa, vasiyet etmek farz kılındı.Bu vasiyetin anne ve baba ile akrabaya uygun şekilde yapılması gerekir. Bu, takvâ sahipleri üzerine bir borçtur.
      Bu ayete göre vasiyetin farz olduğunu ve bir Müslüman öldüğünde bıraktığı vasiyetin geçerli olduğunu düşünüyorsanız aldanırsınız. Ne vasiyet ederseniz edin hükmü yoktur. Miras paylaşımı aşağıdaki ayetlere göre yapılır:
      Nisa/ 11-12. Allah size evlatlarınızın miras taksimini şöyle emrediyor: Çocuklarınızda, erkeğe iki kadın payı kadar, eğer hepsi kadın olmak üzere ikiden de fazla iseler, bunlara mirasın üçte ikisi ve eğer bir tek kadın ise o zaman ona malın yarısı vardır…. (diye devam ediyor)
      C)ALLAH ACELE EDEN VE ACELE ETMEYEN OLARAK GÖSTERiLiR HANGiSi DOĞRU

      NiSA-12..Bütün bunlar, Allah'tan birer emirdir. Allah her şeyi bilen, CEZALANDIRMADA ACELE ETMESEDE ihmal etmeyendir.

      ENAM-165..O, sizi yeryüzünün halifeleri yapan ve sizleri verdiği şeylerle denemek için kiminizi kiminize üstün kılandır. Şüphe yok ki, Rabbin ÇABUK CEZALANDIRAN ve yine şüphe yok ki, O tek bağışlayan, tek merhamet edendir.

      Kuranda Allahı Bir surede cezalandırmada aceleci bir surede acele etmeyen olarak belirtmiştir???
      Sadece bu bile kuranın Tanrıyla ilgili olmadığını anlamaya yetecektir.
      d) iSLAMIN HOŞGÖRÜSÜ-HOŞGÖRÜSÜZLÜĞÜ

      "Islâm'da zorlama yoktur" (K. Bakara 256) seklindeki hükümlere dayanarak "Islâm hosgörü dinidir" diye konusur

      Zorlamayi öngören ve hosgörü'yü kökünden yok eden hükümlere dayali olarak farkli din ve inançta olanlara karsi düsmanlik beslemekten geri kalmaz ve örnegin Kur'ân'daki "Islâm'dan gayri bir dine yönelenler sapiktir!” (K. Imrân 85; Tevbe 33 ),

      Ya da “Müsrikleri nerede görürseniz öldürün!” (K. Tevbe, 5
      Ya da “Islâm'a aykiri bir inanista ise analariniz, babalariniz, yakinlariniz için magfiret dilemeyin, onlarin namazini kilmayin vs... " (örnegin K. Tevbe 23, 84, 113; Ahzâb 60-61) seklindeki nice buyruklarlara uymayi dogal sayar.
      Tümünü Göster
      ···
    8. 8.
      0
      e)iSLAMiYETiN KADINLARA BAKIŞI

      Bu ayni kisi, bir yandan: "Kur'ân'in 14 asir önce ilân ettigi kadin haklari hâlâ ulasilamamis bir yüceliktedir" seklinde konusurken diger yandan, seriât'in kadini asagilatan hükümlerine sarilmakta sakinca bulmaz; bunlari rahatlikla savunabilir, ki bunlar arasinda:"Kadinlar aklen ve dînen dûn yaratilmislardir; Iki kadinin tanikligi bir erkegin tanikligina denktir; Cehennemin çogunlugu kadinlardandir; Sûtresiz olarak namaz kilanin önünden esek, köpek, kadin geçerse namaz bozulur vs ... " seklinde insan sahsiyetinin haysiyetiyle bagdasmayan hükümler vardir. Birbiriyle çelisen ve çatisan bu iki düsünce tarzina saplanmislik ona ters gelmez. Daha dogrusu çelisme ve çatisma'nin varligindan muhtemelen habersizdir.

      f)BiR TARAFTAN ÖZGÜR DÜŞÜNEBiLiRSiNiZ DiĞER TARAFTAN iSE SiZiN ADINIZA ALLAH DÜŞÜNÜR ÇELiŞKiSi
      Yine bunun gibi, bir yandan Kur'ân'in: "Basiniza gelen her hangi bir musibet kendi ellerinizin yaptigi isler yüzündendir" (Sûra 30; Nisha 79 vs... );
      ya da:"Yaptiklarinizdan dolayi mutlaka sorguya çekileceksiniz" (al-Nahl 93) seklinde olan ve “irâde serbestisi”ne ve “kisi'nin sorumlulugu”na yer verir gibi görünen âyet'lerine sarilirak "Islâm akil dinidir, özgürlük dinidir" diye konusurken,
      diger yandan Kur'ân'in bu hükümleriyle çatisan, örnegin:"Süphesiz Allah diledigini saptirir, diledigini de dogru yola eristirir" (K. al-Nahl 36, 93: Fâtir 8; Müddessîr 31, 42, vs); ya da: "Tanri dilediginin gönlünü açar onu Müslüman yapar... dilediginin kalbini dar kilar (kâfir yapar)" (K. En'âm 125); ya da: "Allah isteseydi puta tapmazlardi... " (K. En'âm 107) seklinde olan hükümlerini benimseyerek, gerçeklere “irâde serbestisiyle”, yâni “akilci düsünce” yolu ile degil fakat gökten indigi söylenen Kur'ân hükümleriyle gidilebilecegini savunur. Bundan dolayidir ki Islâm dünyasinin "büyük bilgin ve düsünür" diye bildigi nice kisiler "Ben aklimi kullanmam, kullanmamakla iftihar ederim" diyebilecek kadar kendilerini vahy”lerin egemenligine terketmislerdir

      g)EŞiTLiK DiNi-DiĞER TARAFTAN IRK VE CiNSiYET FARKI GÖZETEN DiN
      Yine bunun gibi seriâtçi kisi, bir yandan :"Islâm esitlik dinidir; irk, renk, cins farki gözetmez; ne Arap, ne Acem, ne Türk vs... (gözetmeyip) insanligin güzel usaresinin bir belirisi(dir)" derken, diger yandan köleligin dogal oldugunu vurgulayan seriât hükümlerini (örnegin al-Nahl sûresi, âyet: 75) ya da siyah derili insanlarin tiksinti yaratici bir cild'e sahip olduklarina daîr hüküm'leri, ya da Arap'larin "Kavm-i necib" olarak diger müslümanlara üstünlügünü tanimlayan yönlerini benimseyebilir. Yani bir yandan Islâm'in esitlik dini oldugunu söylerken, diger yandan Seriât'in insanlar arasi esitligi yok bilen hükümlerini benimseyebilir; ve bunda bir çelisme görmez.
      Ama öyle ayet de vardır ki hükmü kaldırılmasa da, yazıldıktan hemen sonra değişikliğe uğramıştır.
      Abese suresinde peygamberin yüzünü ekşittiği gözleri görmeyen âmâ ile ilgili bir ayet daha var. Nisa-95 ayetinin “mazereti olanlar müstesna” kısmı bu âmâ sebebiyle ilave olunmuştur.
      Bakın nasıl:Peygamber evinde birkaç kişi ile otururken vahiy gelir. Nisa-95′ dir gelen ayet ve savaşa gitmeyen, savaştan kaçanlar hakkındadır.
      ”Mü’minlerden, oturanlar ile, Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla cihad edenler eşit değildir.”
      diye başlayan ayeti vahiy katibine yazdırır.
      O sırada âmâ Abdullah Ümmü Mektüm gelir ve ayeti duyunca; ” Benim de gözlerim görseydi ben de savaşa katılırdım ya resulallah, benim gibi mazereti olanların durumu ne olacak?” diye sorar. Bunun üzerine muhafazid hazretleri vahiy katibine “Ayete bunu da ilave et” der: “Mazereti olanlar müstesna” (Buhârî, Cihâd: 27; Müslim, imara: 17)
      h)iNSAN ÖZELDiR-iNSANI YERiN DiBiNE BATIRIR ÇELiŞKiSi
      Allah hiçbir yarattığı canlıyı özel bulmamışta Hıristiyan ve Müslümanlara göre insanı özel ve değerli saymaktadır. hatta şeytanın bile bize secde etmesini istemektedir.
      Yani bize
      Allahın kuran da şöyle gödüğü bize.

      INSAN NANKORDUR:
      "Kahrolası insan ne nankördür (inkârcıdır)" (Abese 80/17)
      "O size istediğiniz her şeyden verdi. ALLAH'ın ni'metlerini sayacak olsanız sayamazsınız. Doğrusu insan zâlim ve keffardır (nankördür) " (ibrâhim 14/34)
      iNSAN ACIZDIR:
      toplu iğneyi batırsan zıplar, sivrisinek anasını ağlatır... Yarım nefesi alamazsa ya da verememezse sahte azameti ve palavrası yerle bir olur!. (Mâide 5/30-31-Nahl 16/4 )
      INSAN NANKORDUR VE CAHILDIR;
      "Biz emâneti göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar bunu yüklenmekten çekindiler, (sorumluluğundan) korktular. Onu insan yüklendi. Doğrusu o (insan) çok zâlim ve çok câhildir!... " (Ahzâb 33/72)
      iNSAN HIRSLI VE HUYSUZDUR VE MIZIKCIDIR;
      "Gerçekten insan pek hırslı ve huysuz yaratılmıştır. Fenalık dokununca mızıkçı, hayr dokununca kıskançtır." (Meâric 70/19-21)
      iNSAN YAGMACIDIR:
      "Malı öyle bir seviş seviyorsunuz ki yığmacasına!... " (Fecr 89/20)
      iNSAN AZGINDIR:
      "Sakın okumazlık etme! Çünkü insan, muhakkak azıtır!... " (Alâk 96/6)
      iNSAN SAPIKTIR;
      "Andolsun ki; cin ve insanlardan bir çoğunu cehennem için yarattık. Onların kalbleri vardır, onunla gerçeği anlamazlar; gözleri vardır, onlarla göremezler; kulakları vardır, ama onlarla işitmezler. işte bunlar hayvan gibidirler, hatta daha şaşkın (dallun:sapık) dırlar. işte gafiller bunlardır." (A'râf 7/179)
      INSAN HAYVANDIR;
      "Yoksa sen onların çoğunun işittiklerini veya anladıklarını (kavradıklarını) mı sanıyorsun? Onlar sırf hayvan gibi, hatta gidişçe (yolca) daha sapkındırlar. (dallun) " (Furkân 25/44)

      Ve siz bir aslanın aslanı veya bir ineğin bir ineği yediğini gördünüzmü?
      Ama hepimiz yamyamları biliriz değilmi.?
      Çelişkilerin en büyüğü Birtaraftan biz onunyarattığı en özeliz yazacak ..sonra birde insan hakkında yukardaki yazılanları..
      Birileri bizimle 1500 yıl dalga geçmiş …
      islam kaynaklarından öğrenmekteyiz ki, Kuran’daki çelişkiler, islamcın daha ilk anlarından itibaren fark edilir olmuştur. Ö kadar ki, muhafazid’in verdiği emirlerin birbirini tutmaması ve örneğin bir gün “helal” bilip izin verdiği şeyi, bir başka gün “haram” sayması ya da yasaklaması, çevrede dedikodu konusu olmuştur. Birtakım kişiler açıkça şöyle konuşmaya başlamışlardır: “muhafazid bugün emrettiğini yarın yasaklayarak ashabıyla alay ediyor.” Bunu söylerlerken muhafazid’i “iftiracı” olarak tanımlamışlardır.1 muhafazid, o dönemde henüz güçlü durumda olmadığı ve bu nedenle bu gibi kişilere karşı şiddet yoluna başvuramayacağını bildiği için, buyrukların Tanrı tarafından konup, gerektiğinde Tanrı tarafından kaldırıldığına dair Kuran’a ayetler koymuştur. Bunlardan biri şöyledir:
      “Biz bir ayetin yerine başka bir ayeti getirdiğimiz zaman —ki Allah, neyi indireceğini çok iyi bilir- ‘Sen ancak bir iftiracısın’ dediler…”(Nail Suresi, ayet 101).
      Söylemeye gerek yoktur ki, böyle bir ayet, hani sanki Tanrı yanlış hüküm indirirmiş de, bir başka hükümle bu yanlışlığı giderirmiş” gibi bir tanıma sokmak bakımından daha da olumsuz bir sonuç yaratmaktadır. muhafazid, giderek güçlendikten sonra, yumuşak tutumunu değiştirmiş ve kendisi hakkında “bugün emrettiğini yarın yasaklayarak ashabıyla alay ediyor” şeklinde konuşanların hakkından gelmesini bilmiştir. 1 Nail Suresi’nin 101. ayetinin Diyanet Vakfı tarafından açıklanmasına bakınız. Bundan dolayıdır. Ki, muhafazid’in hayatta bulunduğu süre boyunca, hiç kimse Kuran’daki çelişkileri ortaya koymak cesaretini gösterememiştir. Fakat onun ölümünden hemen sonra, çelişkiler ve tutarsızlıklar şeriat uygulayıcılarını bir hayli uğraştırmış ve güç durumlarda bırakmıştır. Örneğin, Ashaba-ı Kiram bu yüzden pek çok sorunu çözümleyememiş, çoğu zaman çaresizlik içinde bocalamıştır. ilerideki bölümlerde, çelişkilerin yarattığı kötü sonuçlan belirtirken göreceğiz ki, Halife Osman b. Aftan bile, Kuran’daki iki ayetin birbiriyle çatışır olması yüzünden belli konularda fetva verememiş ve çoğu zaman işi askıya alıp geciktirmek
      (talik etmek) zorunluluğunda kalmıştır. Örneğin, bir kez kendisine iki kardeşin “mülk-i yeminde” birlikte yemin edip edemeyecekleri sorulmuş, o da, “Ne bileyim? Bunu bir ayet helal, öbür ayet de haram kılmıştır” diyerek soruyu cevapsız bırakmıştır. Yine bunun gibi, Kur’an bilgisine sahip ünlülerden Abdullah b. Amr’e, pazartesi günleri oruç
      tutmayı “nezreden” (kendi kendine adamış olan) bir kimsenin, “nezir” günü bayram gününe rastlayacak olursa, ne yapacağı sorulmuş, o da, “Ne bileyim? Bir tarafta Allah nezrin yerine getirilmesini emrediyor, öbür tarafta da Resulullah bayram günü oruç tutmayı yasak etmiştir” diyerek fetva vermekten çekinmiştir.(2) Çelişkilerin yarattığı sakıncalar sadece bu bakımdan değil, ileride ayrıca belirteceğimiz gibi, insan beynini tutarlı ve mantıklı şekilde düşünemez, işleyemez ve gelişemez hale getirmek bakımından ortaya çıkmıştır. islam ülkelerinde fikirsel, sosyal ve siyasal alanlarda geri kalmışlığın nedenlerinden biri de budur. (2)Sahih-i…, Diyanet Yayınları, c.11, s.52. 246
      Tümünü Göster
      ···
    9. 9.
      0
      al sana bir cok celiski bir ayeti okuyunca farkli anliyorum baskasini okuyunca farkli anliyorum
      ···
    10. 10.
      0
      Farklı anlamanı doğal karşılıyorum ama şurada bi sorun var senin yaptığın yorum günümüz değerleriyle yaptığın bir yorumdur.Şimdiki dünya ile.o zamanki dünya arasında dünyalar kadar fark vardır ve sen o dönemi bilmene imkan yok.Bu böyle interneetten öğrenilecek bir iş de değildir. Ciddi bir mesai istemektedir.Ve senin bunu yapmam günümüz koşullarında çalışma hayatı, eğitim vs. Gibi sebeplerle imkansıza çıkmaktadır. Böyle şu an ki bakış açısıyla kesin sonuca varman beni şaşırtıyorr. Neden bu alanda uzmanlaşmış mesai harcamış profesörlere yöneltmiyorsun.Şüphesiz onlar dönemi çok iyi bildiklerinden sana çok daha sağlıklı bilgi vereceklerdir. Burada başlık açarak işte bu konuda yeterli bilgisi olmayan insanlara bir takım sözde çelişki olduğunu düşğndüğün şeyleri dayatarak ve çok büyük bir bilgiye sahip olmayan insanlara soru yöneltmekle neyi amaçlamaktasın? Ego tatmininden başka bie şey değil.
      ···
    11. 11.
      0
      kardesim bu kitap simdiki gunumuzun degerleriyle uyusmuyorsa bunu engellemenin 2 yolu vardir ;
      1. guncellenmeli ve yeni peygamber gelmeli.
      2.insanustu bir ongoruye sahip olarak kiyamete kadar bizi idare etmeli
      1. yi kabul etmiyorsunuz son peygamber son din son kitap diye. 2. de yok ortada , gelecege hatta gelecegi gectim arabistandan baska hic bir yere hitap etmiyor . boyle bir kitabi tanrinin yazdigina inanmak bence akil isi degil , tanrinin kitabi boyle olmaz bence. tanri kitap yollarsa ve bu son kitap derse, kiyamete kadar butun cografyalara hitap edebilen bir kitap olmaliydi. benim dusuncem boyle
      ···
    12. diğerleri 9
   tümünü göster