/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    -1
    Bir de Peygamber kendisiyle evlenmek istediği takdirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helâl kıldık).

    Kastettiğin şey eğer bu cümledeyse açıklayalım. Birincisi anamın istemeyerek de olsa peygambere helal olmasının, istemeyerek evlenmedikten sonra bi zararı olacağını düşünmüyorum. Sonuçta amca kızın sana da helal ,ama evlenmedikten sonra ne önemi var.

    Peygamber istediğinde, kendisini peygambere hibe eden kadınların ona helal olduğu geçiyor.(Hibe etmek=bağışlamak).O zamanlar peygamber eşi olabilmek her kadının isteğiydi .Bu yüzden kendilerinin peygambere bağışlıyorlar; yani peygamberden mehir(evlenecek erkeğin kıza vermesi gereken altın , para vb.) almadan onunla evlenmeye razı oluyorlardı. Dikkat edersen her iki tarafın da isteği olduğu takdirde gerçekleşebilen bir durum.
    ···
    1. 1.
      0
      Ulan doğru oku orayı. Kadın istemese bile helal kılınıyor.Ben mesela o dönemlerde yaşayan müslüman bir kızım. Genç olduğum için yaşlı bir insanla evlenmek istemiyorum ama ayet ne olursa olsun helal kılındın.Git gibiş asabımı bozma diyor.
      ···
    2. 2.
      0
      Sayın doğru okuyan kardeşim, yukarda yazdığımı da doğru okuduğun her halinden belli... Tamam kız helal kılınmış olabilir, ama zaten islam'da bir tarafın rızası olmadan evlilik caiz değil. Yani helal kılındın git gibiş demiyor; helal kılındın rızan varsa git evlen de gibiş diyor anladın mı?
      ···
      1. 1.
        0
        zaten bize caiz değil örümcek beyinli kardesim ama peygambere her kadınlar helal açık açık kimle istersem yatarım diye ayet yazmıs bu adam
        ···
      2. 2.
        0
        Beyler siz fazla araştırmamışsınız(!) galiba. Çünkü Ahzab suresi 52 indikten sonra peygamberimiz başka hiç evlilik yapmamıştır. Ayrıca eğer sizin bakış açınıza göre onun bir menfaati olsaydı Mekkeli müşriklerin taleplerini kabul ederdi. Gece gündüz namaz kılan yardımı seven bir adama ahlaksız birileri kendilerini benzetmeye çalışıyorlar. Ayrıca üstte adam açıklamış ama anlamamışsınız hala çünkü siz ancak laf atmak için bunları atıyorsunuz ama ne için bilemiyoruz belki bir kininiz kalmıştır kuyruk acısı vardır bilemem ama sırf araştırmadan bunları söylemek ile seviyenizi düşürüyorsunuz. Siz evlenmeyi hep cinsel ilişki sanmışsınız zaten görüyoruz burda size empoze ettikleri düşünceleri.

        Bununla beraber, bu konunun işlendiği 50-51. ayetin hemen ardından surenin 52. ayetinde -meal olarak- yer alan “Bundan sonra hoşuna gitse de hiçbir kadınla evlenemezsin.” ifadesi, Kur’an’ın Allah kelamı olduğunun ayrı bir kanıtıdır. Çünkü, önceki ayetlerin hükmünün nesh edip ortadan kaldıran bu ayete göre, Hz. muhafazid (a.s.m) bütün hanımlarını boşasa veya hepsi de ölse bile, bundan sonra asla evlenemeyecektir. Oysa, diğer Müslümanlar için böyle bir şey söz konusu değildir. Yani burada, Hz. muhafazid (a.s.m)’in durumu daraltılıyor, fakat diğer Müslümanların durumu daha geniş tutuluyor. Şimdi 50. ayetin hükmünü görüp de, 52. ayetin hükmünü görmemek irfan ve insaf ölçülerine bağdaşmadığı ortadadır.
        ···
   tümünü göster