-
26.
+5 -1işine gelen hadisleri kabul et işine gelmediğinde bizim tek kaynağımız Kuran de iyiymiş.
-
-
1.
+3 -3Kuranda namazin nasil kilinacagi yok. Kitap kaideleri yazmis. Aciklayicisi peygamber. Sahih hadisleri tarihciler bulacak anlatacak
-
-
1.
0Kütübi sitteleri tamamiyle kabul ediyorsan tartışmaya gerek yok.
-
2.
+1 -1@11 münafık bin gibtir git lan burdan kütübi sitte imiş.amk putperestti
-
1.
-
2.
-2Olayın güzelliği de orada zaten de, fark edemiyorsunuz. Kuran özellikle öyle açık bir kitap, böylece bütün zamanların evrensel kitabı olabiliyor. Hadislerin ve sünneti bildiren kaynakların 1400 yıl için kirlenmeyeceğini sanmak en basitinden sevgi kelebekliği yapmaktır. Allah aslında o kadar da dar bir alan bırakıp, kırmızı çizgiler koymamış dinin yaşanmasına, koymak istese bizzat koyardı. Namazda oturuşta hangi duaların okunması gerektiğini bizzat Kuran'da söylerdi, ama söylememiş. Çünkü olayın özü, ana fikri o değil. Hadisleri ve sünneti o dönemin Arap geleneklerinden bağımsız, evrensel doğrular olarak düşünmek doğru değil. Dönemden ve mekandan bağımsız olan şey Kuran.
edit: ha nedir, ibadetlerin şekilsellikleri için doğrudan sünnete tabi olunabilir, çıkıp kendi kendine yeniden namazı icat etmek yerine. Ama öyle peygamberin söylediği her şeyi Allah söylemiş gibi değişmez doğru kabul ediyorsan, yanlış yoldasın. -
-
1.
-1Peygamberin soylediginden emin olduktan sonra sorun yok. Keske o soylemis olsa. Arada uydurma olanlar var tabi. Biz taklidi iman yapiyoruz. Birilerinden ogrenip görüp yapiyoruz. O sebeple ana kaynak zaten kuran. Peygamber ölümsüz olsa kitaba gerek yoktu. Tvden dinlerdik sohbetini
-
1.
-
1.
başlık yok! burası bom boş!