bakalim islamda carsaf var miymis
yaten bu kadar islam alimi hocasi en cok söyü dinlenen adam bilmiyo sen biliyorsun
ahzap59a bak orda kadinlarin nasil örtünmesi gerektigti yaziyo:
Ey Nebî (Peygamber)! Zevcelerine, kızlarına ve mü’minlerin kadınlarına (mü’min kadınlara) söyle, cilbablarına sarınsınlar (örtünsünler). Bu, onların (cariye olmadıklarının, hür ve iffetli kadın olduklarının) bilinmesi ve onlara eziyet edilmemesi için daha uygundur. Ve Allah, Gafûr’dur (mağfiret eden), Rahîm’dir (Rahîm esmasıyla tecelli eden).
simdi google a yaz bakayim cilbab ne imis, ayrica Kuranda gecen kelimenin kendisi cilbab
*
bu da bana inanmazsin diye kaynakli sekilde cilbabin aciklamasi, masamda buharinin tamami ve 18 ciltlik kütübi sitte duruyor, coguna baktim aynen yaziyor, fake degil yazi yani. ac sen de bak istersen
Cilbabta Aranan Özellikler:
1.”Cilbab” bütün bedeni örten bir örtüdür. Cilbabın farz kılınmasının asıl hikmeti, fitneyi ortadan kaldırmak için yüz ve eller dahil bütün bedeni örtmektir, sadece avret mahallini örtmek değildir.Çünkü, avret mahalli elbise ile örtülmektedir.
2. ”Cilbab” ince ve şeffaf olmamalıdır.Çünkü, tesettürden maksad, bedeni göstermemektir. Halbuki şeffaf bir örtü vücudu gösterir, hatta ba’zan daha cazip hale getirir. Dolayısı ile,bu tür bir örtü ile örtünen bayan,”Zinet yerlerini göstermesinler” emrine uymuş olmaz. Rasulullah(asm) Efendimiz, ince bir örtü ile yanına giren baldızı Esma’dan yüzünü çevirmiştir.(Ebu Davud)Aişe validemiz, ince bir başörtüsü ile gördüğü Abdurrahman Kızı Hafsa’nın başörtüsünü yırtmış ve ona kalın bir başörtü örtmüştür.(ibn-i Sa’d,Tabakat,c.8,s.71-72)
3.Cilbab, dar olup vücut hatlarını belli etmemelidir.Hz. Ömer(ra) halife iken, halka dağıttığı bir çeşit örtünün, vücut hatlarını belli edeceği için kadınlara giydirilmemesini emretmiştir.(Beyhaki,s.234-235;Serahsi, Mebsut,c.10,s.155)
Kadının vücut hatlarını dışarı vuran bir elbiseye bakmak fukaha-i islamca o uzuvlara bakmak sayılmıştır.
4. Kokusunu yabancılar duymamalıdır. Allah Rasulü(asm) Efendimiz, kokuyu çok övmek ve tavsiye etmekle beraber, başkalarının duyacağı şekilde koku sürünüp dışarı çıkan kadının zina etmiş gibi günah olacağını bildirmiştir. Yani,koku sürünüp camiye giden kadının namazının kabul olmayacağını haber vermiştir.(Ebu Davud, Teraccul 7;Tirmizi, Edeb 35;Nesai, Zinet;Darimi, isti’zan 1
5.Kadının testtür-i şer’isi erkek elbisesine benzememelidir:Rasulullah(sav) Efendimiz”Erkeğe benzeyen kadına ve kadına benzeyen erkeğe Allah lanet etsin” buyurmuş ve böyle olanları evlerinize sokmayın” diye emir vermiştir(Buhari, Libas 62;Ebu Davut, Edeb 53;Tirmizi, Edeb 34)
6.Kadının şer’i tesettürünün kendisi de süslü olmamalıdır.Çünkü, kadınların yabancılara zinetlerini göstermeleri ayetle yasaklanmıştır. Allah Rasulü(asm) kendisine biat eden kadınlardan, cahiliyye kadınları gibi zinetlerini göstererek çıkmamaları üzere biat almıştır(Taberi,c.1,s.79;Heysemi, Mecmau’ Zevaid,c.6,s.42)Kadının namahremlerr gösteremediği elbisesi ise istediği kadar süslü olabilir.
7.Kadının bürünmekle emrolunduğu şer’i tesettür, gayrı müslimlerin özel elbiselerine benzememelidir.Çünkü, Efendimiz(asm) ”Kim bir kavme benzerse,o da onlardan olur” (Ebu Davud, Libas4;Müsned 50;benzer bir hadis için bk.Tirmiziiisti’zan 7) buyurmuş ve Müslümanları devamlı, başkalarından ayrı olmaya çağırmıştır.
8.Ayakkabılar, dikkat çekecek derece de ses çıkaran türden olmamalıdır. Allah(cc) bu konuda”Kadınlar, gizlediklerinin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar”(Nur.31) buyurmuştur.
islam dini, sanıldığı gibi kadının süslenmesini ve güzel giyilmesini yasaklamamış, aksine buna izin vermiştir. Hatta,altın ve ipek gibi değerli takı ve kumaşları erkeğe yasaklarken, kadınlara serbest etmiştir.Çünkü, kadınlar tabiaten süslenmeye eğilimlidir. Ancak,kadın, süslü elbiselerini namahrem olmayan yerde, evinde,özellikle kocasının yanında giyecektir.
Bu tarifler muvacehesinde anşıldı ki; ”cilbab” yüz ve eller dahil baştan aşağı bütün vücudu örten ve beden hatlarını belli etmeyen bir örtüdür.
Elhasıl:Tesettür ikidir:
Biri:Avretin tesettürüdür ki;bu,”elbise ve başörtüsü” ile olur.
Diğeri:Fitne ve fesaddan mahfuz kalmak için ‘kadının namahrem erkekler karşı olan tesettürüdür ki; bu da ”ÇARŞAF”tır.