/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +8 -5
    Al basa donduk
    Hergun acilan gereksiz onlarca basliktaan biri
    Konu kilit+Cop
    ···
    1. 1.
      +1
      Allah zamandan müstağnidir kardeş. Zamanıda o yaratmıştır mekanıda. Onun varlığı bizim ki gibi uzay-zamana maddeye bağımlı değildir. Onun varlığı kendine hasdır. Yoktan Allah var olabiliyorsa demişsin onun varlığının başlangıcı yoktur. Zamanı varlığa koşul veya bir etken kılmışsın ama insanla tanrının varlığını aynı kefeye koyuyorsun. Bende elbette sonradan var olmaya inanıyorum. Ancak bu var etmeyi acizlikten ve noksanlıktan uzak olan bir zata atfediyorum. Ayrıca evet akıl yürütmeden çok inanıyorum ve boyun eğiyorum. Fakat bunun sebebi insanın acizliğidir. Var olan yokluğu hayal edemez, anlayamaz ve isteyemez. Sen aklınla varlığı anlayamazsın varlık problemi bilimin değil felsefenin konusudur bu yüzden. Anlayacağın bu terazi(sana verilen akıl) bu gibleti(varlığı) çekmez kardeşim. Unutmaki sonumuz yokluk olsa bu varlık niyedir. Sen aklını tanrılaştırıyorsun, herşeyi anlarım akılla diyorsun. Varlığı çözdüysen bana ruhu madde ve zamanla açıkla haydi. Sonradan oluyorsa var et haydi birleştir hücreleri biraraya getir maddeyi olması gerekenide koy içine ruhu nasıl yapacaksın. Ancak sen sanki hiçbir tanrıya boyun eğmiyormuş gibi konuşma. insan fıtrat gereği tanrılaştırır sende bu dünyayı ve nefsinin isteklerini tanrılaştırıyorsun. Onlara kul, köle oluyorsun ancak ben en yüce sıfatlara sahip zata boyun eğince aptal, cahil ; sen kendini ve aklını tanrılaştırınca iyi oluyorsun. Buyur inandığım zatın sıfatları bunlarda ben inanıyorum ve seninde inandığına saygı gösteriyorum. Fakat şimdi sende karar ver bakalım hangimizin inandığının güzel olduğuna.
      Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.

      1. De ki: O, Allah birdir.

      2. Allah sameddir.

      3. O, doğurmamış ve doğmamıştır.

      4. Onun hiçbir dengi yoktur.

      Zati Sıfatları (Sıfat-ı Zatiyyesi):

      1- Vücud: Bu sıfat Allah Teâlâ'nın var olduğunu ifade eder, Allah Teâlâ vardır. Varlığı ezelîdir. Vâcib-ül vücûddür, yanî varlığı lazımdır.

      2- Kıdem: Allah Teâlâ'nın varlığının başlangıcı olmamasıdır. Allah Teâlâ'nın varlığının evveli yoktur.

      3- Beka: Allah Teâlâ'nın varlığının sonu olmaması, daima var bulunmasıdır. Allah Teâlâ'nın varlığının sonu yoktur. Hiç yok olmaz.

      4- Vahdaniyyet: Allah Teâlâ'nın bir olması demektir. Allah Teâlâ'nın zatında, sıfatlarında ve işlerinde ortağı, benzeri yokdur.

      5- Muhalefet-ün lil-havadis: Allah Teâlâ'nın sonradan vücud bulan varlıklara benzememesi demektir. Allah Teâlâ, zatında ve sıfatlarında hiçbir mahlûkun zât ve sıfatlarına benzemez.

      6- Kıyam bi-nefsihi: Allah Teâlâ'nın, başka bir varlığa ve hiçbir mekâna muhtaç olmadan zâtı ile kaim olması demektir. Allah Teâlâ zâtı ile kaimdir. Mekana muhtaç değildir. Madde ve mekan yok iken O var idi. Zîra her ihtiyactan münezzehdir.
      Tümünü Göster
      ···
   tümünü göster