-
26.
+24 kelimelik cümleyi yorumlamak için 30 yıl okumaya ihtiyacımız yok çünkü. Kuranda hırsızlık yapanın elleri kesilir.
maide 38; http://kuran.diyanet.gov.tr/Kuran.aspx#5:38 ), bak sizin addıbınız gol diyor.
Eli kesilen adam nasıl helal para kazanabilir?
-eli kegib olduğu için fiziksel güç gerektiren çoğu işte çalışamayabilir.
-kegib el toplumda bir çeşit damga oluşturduğu için dükkan sahipleri bu adamın hırsızlık yaptığını anlayıp iş vermeyecektir.
-vücut bütünlüğünü kaybetmiş birisi pgibolojik sıkıntıya girebilir, bundan dolayı akıl sağlığı yerinde olamayabilir.
tanrınızın hata yapma lüksü yok, üstelik sizin 30 yıl okumuş adamlarınız bile bahsettiğim ayette "hırsızlık yapanın eli kesilir." diyorsa o ayet olduğu şekilde yorumlanmıştır... -
-
1.
0"Her kim de işlediği zulmünün arkasından tövbe edip durumunu düzeltirse kuşkusuz, Allah onun tövbesini kabul eder. Şüphesiz Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir."
tövbe edince o el geri geliyorsa tamam. gelmiyorsa sende o el ile beraber git buradan. -
-
1.
0el öyle 2 saniyede kes at senin dşndğün gbi olmyor işte.biz peşin hüküm vermekte ne kadar ısrarcıyız. herşey kurallara, nedenlere ve sonçlara bağlanarak yapılmakta. yani bu adam hırsz alın kesin demekle el kesilmiyor bu düşnceyi bi atalım.BU ELKESME iŞLEMi PRATiKTE UYGULANMAZ caydırıcıdır. ikncisi savndgn şeye dkkat et dostm hırsızlıgı savunuyosn ve öyle bi savunuyosn ki nasreddin hoca misali hırsızn hiç mi suçu yok şimdi açıklamaya geleceğim .Bak şimdi kardeşim maide suresi 38 de bildirilen hüküm hırszlığı meslek edinenler içindir. iknci önemli nokta islam ahlakında insanın hertrlü ihtiyacının karşılanması vardr. sonçta islam toplumnda hrszlk yapmak için bi sebep yoktr. kişinin ihtycı oldgnda islam ahlaknda ihtycı toplm tarfndan karşılanr. islam ahlaknda müslüman müslüman kardeşini korumakla mükelleftir. herkesn barınma gynme yıyeck ihtycı karsılanr.bu yuzden hrszlk yapmayı gerektrcek bi durum yoktr.ama hrszlk yapan kişi zulum olsn diye, gaddarlk olsn diye hrszlk yapıyrsa ve bnu meslek edinmişse allah caydırıcı olsn diye bçyle bir hüküm vermştr. allah bu hükmü bildirirken uygulanması iiçin gerekli şartlarn olşmasnı şart koşmştr. öncelikle şahitler olması gerekr. şahit yksa uygulanamaZ. ayrıca müslümanlkta affetmek esastr. affederse yine uygulanamaz ve elkesilme ayatnin ardndan affetme ile illgli ayeti indrmştr. Ancak her kim ki işlediği zulmünün arkasndan tövbe edip durumnu düzeltrse kuşkusuz allah onun tevbesni kabul eder. muhakkak allah bağışlayandır, esirgeyendir.islam affetme üzerine kuruludur. bu el kesme cezası pratikte uygulanmaZ. caydırıcıdır.caydırıcı olmasanı elkesme ayetnden hemen sonra bağışlama ayetinin indirilmesi allah ın insanları bağışlamaya yöneltmesidir. zaten kişi şikayet etmezse karşı taraf hırsız kpnmnda olmaZ. islam dini daima şefkat, sevgi,merhamet ve affetme üzerine kuruludur
-
2.
0aynen, hatta oradaki el kesmenin anlamı ele ufacık bir çizik atmak anlamında.
-
1.
-
1.