-
51.
01- Hz. isa, gölün karşı yakasında Gadaralıların veya Gerasalıların ülkesine varınca, Matta'ya göre cinlere tutsakolmuş iki deli ile karşılaşmıştır. Markos ve Luka'ya göre cinlere tutsak olmuş sadece bir deli ile karşılaşmıştırTümünü Göster
.2- Hz. isa Eriha'dan ayrılırken, Matta'ya göre yolun kenarında oturan iki kör adam kendisinden yardım istemiştir. Markos ve Luka'ya göre ise yolun kenarında oturan sadece bir kör adam kendisinden yardım istemiştir .
3- Yahudilerin Hz. isa'dan delil göstermesini istemelerine karşılık, Markos incilinde onlara asla delil gösterilmeyeceği haber verildiği halde, Matta'da onlara Yunus peygamberin delilinin gösterileceği ifade edilmektedir.
4- Hz. isa'nın kabre konulduktan bir süre sonra kabirden çıkışma Yuhanna inciline göre, Havariler çok şaşırmışlardır. Bu incilin naklettiğine göre Havariler böyle bir olayı asla beklemiyor ve ummuyorlardı. Halbuki Sinoptik incillere göre Havariler, Hz. isa'nın kabre konulduktan üç gün sonra dirilip kabirden çıkacağını biliyorlardı. Çünkü Hz, isa çarmıha gerilmeden önce defalarca bunu onlara söylemişti.
5- Sinoptik incillere göre Petrus ve arkadaşları, Hz. isa'nın davetinin ilk günlerinde onun mucizesi ile ağlarını balıkla doldurmuşlar ve denizdeki fırtınadan kurtulmuşlardır. Yu-hanna'ya göre bu hadise, Hz. isa'nın davetininilk günlerinde değil, yeniden dirilip kabirden çıktıktan sonra olmuştur.
6- Hz. isa, Kefernahum'da vermiş olduğu meşhur dağ vaazından sonra Matta'ya göre önce bir cüzzamlıyı, sonra yüzbaşının hizmetçisini iyi etmiştir. Lukaya göre ise ilk önce Petrus'un kaynanasını, sonra diğer hastalarıtedavi etmiştir. Luka, yüzbaşının hizmetçisinin tedavisinden bahsetmez.
7- Hz. isa'nın, öldükten sonra dirilttiği havra reisinin kızı konusunda Matta incili, reisin, kızını diriltmesi için kızı öldükten sonra Hz.isa'yı çağırdığını haber verirken; Markos incili, havra reisinin, kızı henüz ölmeden, tam ölmeküzere iken Hz. isa'yı çağırdım haber vermektedir.
8- Hz. Yahya'nın yediği şeyler konusunda Matta incili, "Yahya yemiyerek, içmeyerek geldi" derken, Markos incili, "Yahya deve tüyü giymişti, belinde kuşağı vardı, çekirge ve yaban balı yerdi" demektedir.
9- Luka inciline göre, şarap, içip sarhoş olmak, "çünkü rabbin gözünde büyük olacak, şarap ve içki içmeyecek" denilerek yasaklandığı, sarhoşluk veren herşeyin içilmesinin ve kumarın haram olduğu bildirildiği halde, Yuhanna incilinde Hz. isa Kana düğününde misafirler için mucize göstermek sureti ile suyu şaraba çevirmiş, veinsanların bol bol şarap içmesini sağlamıştır.
başlık yok! burası bom boş!