1. 76.
    +2
    kurban kesilirken amaç en acısız olması ve hayvanın etinin mundar olmaması
    demek ki peygamber döneminde elektro şok olmayışı bu gun bunu boyle yapmamamız anldıbına gelmiyor
    hayvanın duzgun bı bıcımde kesım ışlemı ıcın kanı tamamen akıtılmalı ancak bu kısa surelığıne bayıltılıp yapılamayacağı anldıbına da gelmıyor
    islam dünyası her alanda olduğu gibi burada da yenliğe ve gelişime kendini kapamış o bahsedilen yöntemler 1500 yıl önceki en acısız kesim yöntemleriydi hala aynı yöntemler kullanılıyorsa onca sene 1 milim ilerleme olmamış demektir
    en azından kurban edilen hayvanın eti kesen veya kestiren adına fakir fukaraya dağıtılma ihtimali var ama aç köpek gibi sadece kendilerinin yeme ihtimalleri daha fazla
    peki ya her gün yediğimiz etler neyin nesi yalnızca şahsi zevklerimiz ve damak tadımız için hayvanların canını alıyoruz bu kadar et tüketmemiz normal değil bence
    dıbına kodumun insanoğlu herşeyde olduğu gibi bununda dengesinin içine etmiş durumda

    edit: bahsedilen makalelerden haberdarım ancak bunların aşırı gelenekçi kaynaklardan yayınlandığına şahit olduğum için güvenemedim artık bu dönem de benim için tek referans kurandır dini manada bi sonuç elde etmek istersem
    elektro şok yöntemiyle kesim işleminde etin kalitesi düşer mi düşmez mi bilmem ama bildiğim şudur mantık çerçevesinde düşürsek hayvanı kesim pozisyonuna getirene kadar zaten yeterince ister istemez hırpalıyoruz bu da elektro şok yönteminin oluşturduğu iddia edilen olumsuz koşulların üzerinde bi etki yaratmaktadır
    ikincisi ise elektro şok yönteminin en makul tarafı kesim işlemi sırasında hayvanın can çekişmesi devenin içler acısı hali gibi görüntüleri en aza indirmesi insanın yüreğini parçalayacak şekilde kesim işleminin oluşmaması
    gelenekçi tayfa hunharca kesim yapmak istiyorsa yapsın yapmak istemeyene de karışılmasın dinde asıl olan niyettir
    ···
   tümünü göster