0
negatif mümkün dünyalar kuramı
-üff, burada yazılanlar tamamen zırva, en iyiyi en sona saklamış :D
1- tanrı mutlak iyidir, evrenin yaratıcısıdır, evrene müdahale edebilir.
2- dünya ya mümkün dünyaların en iyisidir ya değildir
a.1) dünya mümkün dünyaların en iyisidir (değil)
a.2) tanrının davranışları olası dünyaların en iyisidir. (cümle mantıken hatalı ve düzeltmek onun sorumluluğunda, o yüzden açıklamıcam ama bunu yazan kişinin fiil ile eser kelimelerini ayıramadığı ortada)
a.3) mümkün dünyaların en iyisinden daha iyisi düşünülemeyceğinden tanrı evrene müdahale edemez (a.1'e bağlı olarak hatalı, ikincisi yaratılışın kendisi ve tüm süreci başlıbaşına müdahaledir, cidden fena saçmalıyo burda)
b.1) bu dünya mümkün dünyaların en iyisi değildir (doğru)
b.2) mükemmel bir varlık "en iyi" evreni yaratmamışsa, bu onun mutlak iyi olmadığını gösterir. (burada, ancak yaratılan en iyi şey yaratıcının üstünlüğünü gösterebilir diyor, ne saçmalık. 1-en iyiyi yaratmadı ama yarattığı en ufak atomu bile onun varlığının üstünlüğünü gösterebilecek nitelikte yarattı, 2- gücünün sınırı olmayan bir varlığın yarattıklarının en iyisini tartışamazsın, önce sonsuzluk kavrdıbına açıklık getir , 3- yaratılan şey ne kadar üstün olursa olsun hep yaratılan olarak kalacaktır, kusursuz bir varlık olan yaratılmamış karşısında yaratılan ne olursa olsun kıymeti olamaz, kulların gördüğü tüm nimetler onun rahmetinin eseridir yoksa kulların cidden düşünüldüğü kadar değeri yok)
b.3) mutlak iyi bir güç iyi olmayan bir evren yaratmışsa kendi sıfatı ile çelişir (zaten kendisinden kusursuzluğu alırsan yaratıcılıktan çıkar, ama bunun için b.2 maddesiyle kendisinden bu kusursuzluğu kaldırman gerekirdi ki o maddede yanıldığını gösterdim)
3-tanrı mümkün dünyaların en iyisini yaratmışsa evrene müdahale edemez, mümkün dünyaların en iyisini yaratmamışsa mutlak iyi sıfatı ile çelişir. (dediğim gibi anlayamadığın sonsuzluk ve sınırsızlık üzerinden mantık yürütmeye çalışıyorsun, 1-yaratılan şey ne kadar iyi olursa olsun yaratıcı karşısında atom kadar kıymeti yoktur, allah hiçbir şeye benzemediğinden yaratılanlarının kıyaslanması da söz konusu değil, 2) yaratıcının işinin zirvesi olarak onun müdahale etmek zorunda olmadığı bir evrenden söz ediyorsun, bu ondan bağımsız bir varlık olur, tanrılaşır , halbuki yaratılan her şey yok olana kadar yaratıcısına muhtaçdır. (yani ol deyince var olması, dur deyince varlığını sürdürmesi, yok ol deyince yok olması gerekir, yaratılış basitçe bu şekilde işler.))
4- bir şey hem evrenin yaratıcısı hem mutlak iyi hem evrene müdahale eden olamaz (diyelim ki kendi kendine ayakta duran (yani kusursuz) bir evren olsa onun ayakta kalmasını gerektiren şartların da yaratılması gerekir, bundan daha iyi müdahale olur mu? (bunun zamanının önemi yok, onun zamandan münezzeh olduğunu söylemiştik değil mi?))
5- tanrının varolması mümkün değildir (ne yazık ki saçmaladın)
Tümünü Göster