evet panpalar şimdi allahın varlığına bir kanıt daha sunacağım beni bilen bilir
bugünkü kanıt için sunulacak argümanımız kelam kozmolojik argüman bu argümanı önce kısa bir şekilde gösterip sonra biraz açıklayacağım
argümanın öncülleri
1-sonradan olan ve başlayan herşeyin bir sebebi vardır
2-evrenin bir başlangıcı vardır
3-evreni başlatan şey tanrıdır
şimdi kısaca açıklayalım
1)Başlangıcı olan her şeyin bir sebebi vardır. bu sezgisel olarak açıktır. Şöyle açıklayayım: Başlangıcı olan (ezeli olmayan) her şeye başka bir "şey" sebep olmuştur. örneğin bir ses. ezeli değilse bu sesin bir sebebinin olması zorunludur. bu sebep bir "bomba" yahut bir insan olabilir. ama o sesin mutlaka bir sebebi olmak zorundadır. Başka bir örnek vereyim: Bir yaprağın olduğu yerden 2 cm hareket etmesi. Bunun sebebi rüzgar, bir insan yada başka bir şey olabilir. ama sebebi zorunludur. (burada en son konumunda olmasının bir başlangıcı var) Başlamgıcı olan her şeyin bir sebebi olması gerektiği bir zorunluluktur. aksini savunmak mantığa aykırıdır.
2) Evrenin bir başlangıcı vardır. Bu bigbang ile açıktır. Tarih boyunca genişlemiş olan bir evren, bir zaman ve mekan sınırına sahip olmalıdır. (zaman izafidir, madde ile alakalıdır.) Bigbangin dışında entropi yasası da evrenin bir başlangıcı olduğunu kanıtlıyor. Entropi yasası da evrenin sonsuz olmadığını (başlangıcı olduğunu) kanıtlıyor. zira evren ezelden beri var olsaydı, şu an karanlık ve yaşanılamaz olması gerekirdi.
3) 1. ve 2. öncüle göre 2+2=4 gibi evrenin bir sebebi olduğu ortaya çıkar. Bu sebebin "Tanrı olmayabileceği" en büyük itirazdı bu öncüle. bunun sebebi argümanı yanlış anlamalarıdır. buradan zaten sadece evrenin bir sebebi olduğu ortaya çıkar. Bu sebebin nasıl olması gerektiğini inceleyelim:
a) zamanı (izafiyet teorisine göre zaman madde ile alakalıdır, madde yoksa zaman da yoktur.) ve mekanı başlattığı için zaman ve mekandan bağımsız olması gerekir
b)maddeden farklı olmalıdır çünkü zaten maddeyi oluşturmuştur.
c)Ezeli bir sebebin zamansal bir etki yaratabilmesi için bu sebebin iradeli (zati) bir sebep olması gereklidir. Mekanik sebepler sonsuzdan beri gelerek bir anda aktif olmazlar. Eğer sebep, sonsuzdan beri varsa bu sebebin getireceği sonuçların da aynı şekilde ezelden beri gelmesi gerekirdi. William Lane Craig bu konuyu şöyle örneklendirir: “Suyun donmuş olmasının sebebi sıfır derecenin altında sıcaklığın olması ise, eğer derece de ezelden beri sıfır derecenin altındaysa; o zaman şu anda var olan herhangi bir su ezelden beri donmuş olurdu.” Eğer evrenin de sebebi bu şekilde bir mekanik işleyiş ise bu sebebin etkisinin de (evrenimizin) sonsuzdan beri var olması gerekirdi. Halbuki evrenin bir başlangıcı vardır. ezelden beri oturan bir adam, ayağa kalkmayı irade edebilir; böylece, ezeli olarak var olan bir failden, zamansal bir etki ortaya çıkabilir. Aslında failde değişimi gerektirmeyecek şekilde, fail ezelden zamansal bir etkiyi irade edebilir. Bütün bunlar evrenin varlığını izah etmede Tanrı açıklamasının “diğer mekanik sebepler”den daha başarılı olduğunu göstermektedir.
d)yoktan var ettiği için üstün bir güç olmalıdır
SONUÇ: Zamandan mekandan bağımsız, maddeden farklı, iradeli (zati, akıllı) üstün güce sahip bir sebep... Tanrı'dan başka ne olabilir? eğer bu sebebe "Tanrı" değil de başka bir şey derseniz bir şey değişmez. sadece Tanrıya başka bir isim koymuş olursunuz.
daha önceki kanıtlar :
(bkz:
allahın varlığına kanıt ateler gelin)
(bkz:
allahın varlığına kesin kanıt)
videolar:
http://www.youtube.com/watch?v=LBPRokfu640
http://www.youtube.com/watch?v=PEA6Osvm_Ws
http://www.youtube.com/watch?v=uDnWdKUnVqM buna çok güldüm
not:arapçada allah tanrı demektir tartışmaya girmeyelim
özet:allah vardır