+6
bu başlıkta ateistler tarafından müslüman olmayanı öldürün hurraaaaaaaaa diye algılanan cihat kavrdıbını,ve haberi olmadıkları kısas kavrdıbını anlatacağım.
kısas nedir?
kısas, sana saldırırlarsa sende onlara saldır demektir. yani biri size kurşun sıkarsa,siz ona gül atmazsınız. kısas kuranda kafirlere karşı kısas helal kılınmıştır.ki zaten mantıklı olan budur. şimdi kısası ateistlerin islama karşı kullanmayı çok sevdikleri tevbe suresinden açıklayacağım. ateistler şu ayeti kullanarak islam savaş dini yhaa diye etrafta gezerler.
5: (dört) yasak ayı çıkınca o müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün onları yakalayın, onları kuşatın, onlar için her gözetleme yerinde oturun ama tevbe ederler, namaz kılarlar, zekât verirlerse yollarını açın allah’ın bağışlaması çok, ikramı boldur”
kuran a değildir beyler. kuran a+b+c+d dir. yani tek bir ayetle hükme varamazsınız. ateistler usta cımbızcılar oldukları için, işlerine gelen kısmı alırlar. hatta bu tevbe 5 ayetini karikateistte her gün görebilirsiniz. neyse, şimdi bakalım ayetin başında ne var?
1: antlaşma yaptığınız müşriklere, allah ve elçisi tarafından yapılan ilişkiyi kesme duyurusudur
2:bu topraklarda dört ay daha dolaşın bilin ki, allah’ı çaresiz bırakamazsınız ama allah, görmezlikten gelenleri (kâfirleri) rezil eder
3:bu büyük hac gününde allah ve elçisi tarafından bütün insanlara bildirilen şudur: allah’ın o müşriklere desteği yoktur; elçisinin de öyle ey müşrikler, tevbe ederseniz hayrınıza olur sırt çevirirseniz bilin ki, siz allah’ı çaresiz bırakamazsınız görmezlikten gelenlere (kâfirlere) acıklı bir azabı müjdele
4: bu duyuru, sizinle antlaşma yapmış ve daha sonra bir kusur işlememiş, size karşı kimseye destek vermemiş müşrikleri kapsamaz onlara karşı olan andınızı süresinin sonuna kadar tam yerine getirin allah korunanları sever.
“ey akıl sahipleri! kısasta sizin için hayat vardır.” (bakara, 179)
daha fazla açıklamaya gerek duymuyorum. size saldırana saldırın, saldırmayana saldırmayın.bu kadar basit.
cihat nedir?
cihat;allah yolunda kafirlerle topyekün savaşmaktır.
2:190 sizinle savaşanlarla allah yolunda savaşın. saldırgan olmayın. allah saldırganları sevmez.
2:191 onları yakaladığınız yerde öldürün ve sizi çıkardıkları yerden onları çıkarın; zulüm ve işkence öldürmekten beterdir. kutsal mescid’in yanında sizinle savaşmadıkça onlarla savaşmayın. size saldırırlarsa siz de onlara saldırın. inkarcıların cezası böyledir.
2:192 son verirlerse, allah bağışlayandır, rahimdir.
2:193 zulüm ve işkence ortadan kalkıncaya ve din allah için oluncaya kadar onlarla savaşın. son verirlerse, artık zalimlerden başkasına düşmanlık yoktur.
2:194 kutsal ay ancak iki taraflı gözetilebilir. ateşkese uymak karşılıklıdır. size saldırırlarsa onlara aynen saldırın. allah’ı dinleyin ve bilin ki allah erdemlilerin yanındadır.
yukarıdaki ayetlerde cihat hemde kısas örneği var. cihat kelimesi geçmiyor fakat size saldırırlarsa sizde ona saldırın demek bir cihattır. cihatın şartı da kısas olmasıdır. yani birisi size saldırıyorsa,ona karşı cihat yapıp topyekün saldırabilirsiniz. ateistler bunu müslüman olmayanın kellesini koparın hurraaaaaaa diye algılıyor çünkü işlerine geliyor.ama öyle değil.
kuran zorlama konusunda ne diyor?
“eğer rabbin dileseydi yeryüzündekilerin hepsi elbette iman ederlerdi. o halde sen, inanmaları için insanları zorlayacak mısın?” (yûnus, 99)
dinde ikrah (zorlama) yoktur. doğruluk sapıklıktan cidden ayrıldı…..” (bakara, 256)
60/MUMTEHiNE-8 Allah, sizinle din konusunda savaşmayan, sizi yurtlarınızdan sürüp çıkarmayanlara iyilik yapmanızdan ve onlara adaletli davranmanızdan sizi sakındırmaz. Çünkü Allah, adalet yapanları sever.