1. 76.
    0
    @58 hayır o ayeti kıçından yorumluyorsun orda öyle birşeyi ima etmiyor. kim naparsa kendi lehine/aleyhine dir diyor. yani herkes istedğine inanır diyor. osmanlı zamanında da zaten ateisti de vardı hristiyanı da vardı.
    Allah-ü Teâlâ, “Ya Musa! Benim için ne amel yaptın?” buyurdu. O da, “Ya Rabbi! Senin için namaz kıldım, oruç tuttum, zekât verdim ve Seni zikrettim” deyince, Allah-ü Teâlâ, “Namaz, senin için burhandır. Oruç, seni Cehennemden koruyan kalkandır. Zekât, mahşer günü, herkes sıcaktan yanarken, sana gölge yapacaktır. Zikir de, o gün, karanlıkta, sana nur olacaktır. Benim için ne yaptın?” buyurdu. Hazret-i Musa, “Ya Rabbi, Senin için olan amel nedir?” dedi. Allah-ü Teâlâ, “Sevdiğimi Benim için sevdin mi ve düşmanımı düşman bildin mi?” buyurdu. Hazret-i Musa, Allah-ü Teâlâ’nın sevdiği amelin, O’nun dostlarını sevmek ve düşmanlarını sevmemek olduğunu anladı.
    yani burda da anlıyoruz ki namaz oruç yani ibadete allahın ihtiyacı yoktur sen kendin için yaparsın zumer 41de de onu demek istemiş
    ···
   tümünü göster