1. 26.
    0
    nikahı imamamın kıyıp kıymadığı çok da önemli değildir. hele kur'an inmeden önceki durumda iyice farklıdır. kur'an indikten sonra bile pek çok din bilgini kadın ve erkek tarafının kabul ettiğine dair rızası varsa ve bu gizli değil de ilan edilmişse (herkes karı kocanın eş olduğunu biliyorsa) nikah tamamdır demiştir. çünkü tebbet (leheb) suresinde ebu leheb denen ve muhafazid'in amcalarından biri olan kişi hakkında önce resmen beddualar edilir. ama aynı surenin 4. ayetinde bu adamın evli olduğu kadın için "karısı / evli olduğu kadın / eşi / ailesine dahil olan" anlamındaki arapça kelime kullanılarak onunda da cehennemde o adamın ateşine odun taşıyarak hamallık yapacağı belirtilir. o bakımdan islamda genelde evlendiğini söyleyen eşlerin dini ne olursa olsun bu şartları taşıyarak evlenen her kimsenin nikah geçerlidir kabul edilir.

    adem ve havva durumunda ise dünyaya inmeden önce allah katında olmaları sebebiyle nikahlarının allah katında kıyıldığı, doğan tüm çocukların da ana-baba olarak ikisini bilmesi sebebiyle sorun yoktur.
    ···
   tümünü göster