1. 526.
    0
    @426 şuna katılıyorum ben de: " mesela arkadaş çayını yarım bıraksaydı karşılaşmayacaklardı. duruma burdan bakarsan evet sanki bi amaca hizmet etmek için kader kavramı devreye girmiş gibi görünüyo. ama karşılaştın selam verdin ayrıldın. ee herşey bunun için miydi? o kadar kelebek etkisi bunun için miydi? duruma bu açıdan bakınca da hiç de önemli değil gibi duruyo. " her taka anlam yüklemenin manası yok, zaten anlamlı olmayan şeylere anlam yüklemiyoruz. yolda yürürken bakkal ali abiyle karşılaşınca vay ali abim nasılsın iyi misin, ama sevdiğin kızla filan karşılaşınca ya bu kader mi filan? e ali abi neci amk ? ya her şeye anlam yüklemeli insan ya da hiç bir şeye çifte standart yapıp durumlar arasından keyfi şeyler seçemeyiz bence.

    bu arada şöyle bir durum var, şeytan kötü olmayabilir. hatta bildiğim kadarıyla muazzam ilim sahibi bir cin insanlık yaratılmadan önce ve melekler bile feyz alıyor gibi bişiler duymuştum. asıl macera insan yaratıldıktan sonra oluyor. insan yaratılıyor şeytan dahil herkese insana secde et diyorlar şeytan secde etmiyor ama niye secde etmiyor acaba belki de şöyle diyor "allahım ben senden başka hiç bir şeye secde etmem" diyip secde etmiyor belki de, ki o kadar hikmet ve ilim sahibiyse yaratandan başka yaratılan hiç bir şeye secde edilmemesi gerektiğini biliyordur, siz şuan meleklere peygamberlere filan iman ediyor musunuz? hayır sadece allaha peki şeytan niye allahtan başkasına secde etsin? zaten insanın egosu demiştim ya şeytana burdan başlıyor mevzu, abicim sen herkese allahtan başkasına secde etmeyin de ama sonra kalk yaratılmış her şey bize secde etti yaratılırken de? allah böyle bir şey söyler mi yarattıklarına benden başka birine secde edin der mi? sonra da kutsal kitaplarında sadece bana secde edin diyecek? tanrı fikir değiştirir mi ya. burda işte biraz da bu dinleri insanların yarattığını düşünüyorum, ego fışkırıyor hikayeden resmen çünkü insani bir şey fışkırıyor neymiş efendim kimse allahtan başkasına secde etmemeliymiş ama biz yaratılınca her şey bizim emrimize verilmiş herkes bize secde etmiş vsvs saçmalığın daniskası gibi geliyor bana. he varsayalım tanrı secde edin dedi, ve şeytan secde etmediyse bu şeytanın sınavıdır bence belki yaradanına karşı geldi ama, aynı zamanda ondan başkasına da secde etmeyeceğini gösterdi, burda allahla bir yaratılmış nası böyle diyalog kuruyor o da ayrı muamma her neyse. şimdi allah ona mutlak suretle iman eden bir varlığı ve çok büyük ilim sahibi bir varlığı sırf ondan başkasına secde etmeyi reddetti diye sonsuza kadar cehennemde yakabilir mi?

    başka bir konuya gelelim, şeytan tanrıya itaat et diyor eyvallah. ama zaten aksini söyleyemezdi ki, direkt olarak kötülüğü emredemezdi de mantıksal olarak insan bunu sorgular ve reddederdi. burda bir parantez açıp bu söylemime devam edicem, daha önce kitapların değiştirilmesiyle ilgili bir kaç ayet paylaşmıştım diğer kitaplardan ve kurani kerimden, orda dedim mi hatırlamıyorum ama kurani kerim elinizde tuttuğunuz kitap değildir arkadaşlar onun adına mushaf diyorlar ve mushaf iki kapak arasındaki sayfalar yani kitap demek, aynı şeyi tekrar ettim ama demek istediğim şu kurani kerim allahın buyrukları, ama mushaf sadece bunların yazıya dökülmüş hali. mushaf değişebilir ama kurani kerim değişemez, kitaplar değil tanrının hükümleri değişmez sonsuza kadar. öldürmeyeceksin diyorsa sonsuza kadar öldürmeyeceksin diyor, çalmayacaksın diyorsa sonsuza kadar çalmayacaksın diyor. zaten bu gibi şeylerin değişmeden kalmasını sağlamak için bir çok mekanizma var bizde mesela bunlardan bir tanesi empati yapmamızı sağlayan ayna nöronlar, bu ayna nöronlar diyor ki bu arada bunlar bence süper egonun kaynağı, diyorlar ki şiimdi sen çalacaksın ama biri de senden çalarsa hoşuna gider mi? hayır o zaman çalma boşver. yani aslında tanrı bi şekilde emirlerini sonsuza kadar muhafaza edecek mekanizmayi da bence canlılara koymuş. bi şekilde biz bu hükümlere sorgulayarak ulaşabiliriz mushaf değiştirilmiş olsa da. neyse ilk cümleye dönelim şeytanın bu mekanizmayı bir şekilde bildiğini düşünüyorum bu yüzden bu tarz mekanizmaların açık hedefi olacak açık emareler yazamazdı kitaplarda, ama sebepler sonuçlarla mantıklı olarak gösterebildiği suçları işletebilirdi bence.
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster