1. 201.
    0
    Alexander hartdegen isimli mucit zaman makinesini icat eder ve ölen sevgilisini kurtarmak için zamanda geçmişe gider. Sevgilisinin kazada ölmesini engeller. Sevgilisi tekrar kaza geçirir ve ölür. Alex tekrar geçmişe döner tekrar kurtarır. Amk yine ölür bu karı. Alex kadere iman edip, tövbe eder. Bu sefer geleceğe gider. Bakar ki insan ırkı ile farklı bir ırk mücadele halinde. Alex bu sefer insan ırkıyla beraber, düşman ırka karşı mücadele eder.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Zamanda_Yolculuk _(film,_2002)

    Nedensellik ilkesi panpalar, benzer şartlar altında benzer olayların aynı sonuçlara neden olması ilkesidir. bu ilke bizim için geçerlidir. Yani zaman ve mekana bağlı olarak yaşayan insanlar için değiştirilmesi imkansız olan bir ilkedir.

    David hume bunun böyle olmadığını söyleyerek, bize beyin amcıklaması geçirtmek istiyor olabilir. Diyor ki bu adam, 100 km hızla giden bir araç, önünde duran bir araba ile karşılaşması durumunda ne olur? Duran arabaya arkadan yerleştirir bu araç ve pelte çıkar. Duran araba ise çarpmanın etkisi ile ileriye fırlar. işte burada david hume diyor ki, ulan dalyaraklar, siz bu öngörüyü yer çekimi, etki tepki, sürtünme, hava direnci gibi fiziksel ögeleri ortaya atarak söylüyorsunuz ama bu fiziksel ögeler sadece alışkanlıklarınızdan, zihinlerinizin bunu böyle kabul etmesinden izlenimlerinizden dolayı ortaya atılıp kabul görmüş şeyler. Tamam bu örnek sert bir örnek oldu ama nedensellik ilkesi bizim alışkanlıklarımızdan ve izlenimlerimize ve zamanda neden sonuç ilişkisine olan bakış açımıza göre şekillendirdiğimiz bir ilke olduğunu anlatmaya çalışıyorum. Zamanda ard arda gelen olay, 100 km hızla giden aracı geçmişte görürüz, çarpışma şimdi, arabanın ileriye fırlaması ise gelecek olarak kabul ediyoruz. Zamanın oku geçmişten geleceğe doğru yöneldiğini düşündüğümüz için bu böyle.

    David hume un nedensellik ilkesine yaklaşımı, spekülatif şüpheci bir yaklaşımdır.
    Her şeyin, meydana gelmesi ve her olayın oluşması için bir nedene ihtiyacı vardır. Yani zaman içerisinde bir neden, bir sonuca neden olur. Olay dediğimiz kavram budur. istanbulun fethi olayını Kenan abi 1453 yılında gerçekleştirdiğini söylüyor. Bu tarih, zaman kavramı içerisinde bizim olayların öncelik ve sonralığını anlayabilmek için hesaplayarak ortaya çıkardığımız bir veri.
    Spekülatif şüpheci bir yaklaşım ile istanbulun fethi olayını ele alırsak, zamanda geri gittiğimizi farz ederek, bu fethe neden olabilecek sebepleri ortadan kaldırdığımızda ya da sebeplerin neden olabileceği sonucu engellediğimizde, istanbulun fethi olayı zaman içerisinde yer almamış olacak ve hiç gerçekleşmeyecek midir?

    tarrağımın başı gerçekleşmeyecek amk, tabi ki gerçekleşecek. Reptilianlar da bunu biliyor.

    Open your mind panpalar

    To be continued…
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster