1. 401.
    0
    @332 panpa bildiğim kadarıyla anlatıyorum sen de araştırabilirsin yanlış bilgi vermiş olmayayım. elmalılı hamdi yazır'ın kuran dili adlı kitabında yazıyormuş okuduğum kadarıyla. erkek ve kadınlar bir arada açık saçık bir şekilde beraber kabe'ye gelip bir ruhani rahatlama şekli olarak değil de gerçekleştirilmesi gereken bir ritüel olarak el çarpma ve ıslık şeklinde ibadet ederlermiş.hz.muhafazid kabe'ye namaz kılmak için geldiği zaman biraz da hz.muhafazid'e karşıt olarak gösteri ve gürültü şekline dönüştürürlermiş ibadeti. eleştirilen kısmın bu olduğunu düşünüyorum.bu işin şekille birlikte ruhani kısmı. diğer bir kısmı ise saf ruhani kısmı yani yönelim merkezi.o da namazın direk allah'a yönelik olması çeşitli aracılar konulmaması. hatta müşrik araplar cahiliye devrinde ölünün başında da namaz kılarlarmış ve ona da "as-salah(namaz) derlermiş. veya cahiliye döneminde-ismi yanlış olabilir-kab lüey adında birisi kureyşlileri cuma günü toplayıp haftalik bir ibadette yaparlardı. hatta buna da "maruzat"adını verirlermiş.

    bildiğim kısımlar bunlar. hani yukarıdaki çoğu kısmı islam'a kaynak oluşturmuş şeklinde yorumlayabilirsin sen.o senin görüşün diyecek bir şey yok.bu arada çıkmam lazım.sen yaz okurum ben sonra.
    ···
   tümünü göster