1. 26.
    0
    üşenmedim amk al bunu

    Tarihçi Jean Aubin'in belirttiği gibi Timur yaşdıbının ilk dönemlerinde, çoktanrılı inanca sahip ili Çağataylılarının hizmetinde çalışmıştır ve benliğinde Maveraünnehirlilerin ileri gelenlerinin olduğu gibi islamiyet öncesi inançtan derin izler kalmıştır. içinde yaşadığı toplum -bu açıdan o dönemin tüm Türk toplumları az çok birbirine benzerdi- müslüman bir toplumdu, ama genelde bilinen Müslüman toplumlardan farklı bir yüze sahipti. Şarap içiliyordu, müzik dinleniyor ve besteler yapılıyordu, çoğu zaman serbest, kimi zaman erotik figüratif resim yapılıyordu. Kadınlar toplumda kesin özgürlüklere sahiptiler ve kendi kendilerinin efendisi oldukları gibi kimi zaman erkeklerind de efendisiydiler. Kocalarının yokluğunda evlerine konuk kabul eder ve şenliklere katılırlardı: Timur masasına sarayın güzel kadınlarını davet ederdi. Eski Uygur, Hazar, Selçuklu ve Cengiz Han geleneklerine, eski Türk geleneklerine bağlı biri olarak bağnazlıkla en küçük bir ilgisi yoktu: dervişlerin, büyücülerin yetkileriyle ilgilenir, ama onların yalancılıklarını, ikiyüzlülüklerini ortaya çıkarmaktan hoşlanırdı. Teolojik tartışmalara meraklıydı.
    Ordusunda yanlarında putlarını taşıyan pagan askerler, çadırlarının kapısına serbestçe büyük boylarda ikonlarını asan Hıristiyanlar bulunurdu. Bu ikonların oldukça gösterişli bir biçimde boyanmış ve süsleniş olanlardan birini ispanyol büyükelçi Don Ruy Gonzales de Clavijo da görmüştü...
    ···
   tümünü göster