+6
mantıksal sorunlar ve paradokslar
1-tanrı'nın kendi kendini yok etmeye gücü yeter mi?
2-tanrı'nın ikinci bir tanrı'yı yaratmaya gücü yeter mi?
3-tanrı'nın birden fazla olmaya gücü yeter mi?
4-tanrı'nın kaldıramayacağı bir taşı yaratmaya gücü yeter mi?
5-tanrı'nın gücü yetmeyecek bir şeyi yaratmaya gücü yeter mi?
6-tanrı her şeye kadir olmamaya da kadir midir?
7-tanrı, herhangi bir sıfatına (tanrı'nın 99 ismi olan esma-ül hüsna’da geçen tüm isimleri birer sıfatına karşılık olduğuna göre) aykırı şekilde davranabilir mi? davranabilirse, ve davranırsa, o zaman bu sıfatı nasıl hak eder?
8-tanrı mantık ilkelerinin üzerinde midir? aynı anda hem doğru olan hem de yanlış olan bir şey yaratabilir mi örneğin? ya da daire şeklinde bir kare?
9-tanrı evreni yaratmadan önce neredeydi? ne yapıyordu?
10-tanrı geleceği hem bilir, hem de değiştirebilir mi? (değiştirirse eski bilgisi yanlış olur).
11-tanrı düşünebilir mi? (düşünme geleceğe ve geçmişe dairdir. tanrı geleceği ve geçmişi bildiği için düşünememelidir. düşünmeye kalktığında kendini yalanlar. bu yüzden tanrı gelecek de kurgulayamaz. kurgularsa geleceği bilmiyordur).
bunlar sorulardı.
1-yokluk allahın yaratmadığı bölümdür allah ne varlığa ne yokluğa sığmaz.
2-allah yaratıcıdır ikinci bir yaratıcı yaratabilir yaratmıştır da yarattığı her varlığa belli oranda bir yaratma gücü vermiştir. dişinin doğurması, arının bal yapması bile bir yaratıcılıktır. dilerse kendi gibi canlı varlık yaratabilen öldürebilen bir varlık yaratabilir ancak sonuçta bu da bir yaratık olacaktır ve yaratanına muhtaç olacaktır.
3-allah birden fazla olmaya muhtaç değildir zaten tüm varlığa zerreden kürreye hakimdir, bütün yarattıklarının her halini görür duyar ve bilir tek olması onu acze düşürmez.
4-allah her şeye kadirdir kudretinin sonu yoktur kaldıramazlık yapamazlık gibi hiç bir aciz sıfatı yoktur "ol" demesi ile olan taş "kalk" demesi ile kalkıverir herhangi bir çaba sarf etmez dilemesi kafidir.
5-gücü yetmemek gücün sınırını akla getirir sınırsız güç sahibinin güç yetirememesi saçmalıktır herhangi bir şeye güç yetiremezlik allahtan uzak bir durumdur.
6-her şeye kadir olamamaya kadirmidir? bir şey olmaya ya da olmamaya ihtiyaç duymaz sıfatları onun bizatihi kendidir abesle iştigal etmez
7-allahın isimleri sıfatları 99 dan çoktur 99 bize bildirdiği bazı isimleridir. bu isimler de zaten bir zıtlık mevcuttur örneğin "yaşatır-öldürür" "genişletir-daraltır" "bağışlar-kahreder" yaşatıcı ismine aykırı olarak varlığa ölüm verir bağışlayıcı ismine aykırı olarak cezalandırır bu isim ve sıfatları kullanabilmesi nedeni ile bu isimler sıfatlar onu temsil eder.
8-allah yeryüzünde her şeyi bir ölçü dahilinde yaratmıştır 2+2=4 tür dileseydi bu 5 olurdu ozaman 4 olabilirmiydi derdik. eğri şeklinde bir daire kare şeklinde bir üçgen daha nicelerini yaratabilirdi fakat bu bizim hayatımızı zorlardı bu kurallar ile insanlar yeryüzünde bir hayat sürerler.
9-allah ezel ve ebeddir zaman onun yarattığı bir mahluktur allah yarattığına değil yarattığı ona tabidir. yaratmadan önce ve sonra hali durumu değişmez halden durumdan uzaktır bir hale duruma ihtiyaç duymaz. yere mekana sığmaz.
10-allah geleceği bilir ve dilediklerini değiştirir her kurşun sıkılanın her damdan düşenin her kazaya karışanın ölmemesi allahın değiştirmesidir allahın yeryüzünde olan bitene seyirci kaldığı düşünülemez dilediğini dilediği anda değiştirir geleceğe ilişkin bilgisin de yanılmaz değiştirmezse ne olacağını değiştirirse ne olacağını bilir.
11-düşünmek sınırlı bir aklı daha verimle çalışmaya zorlamaktır güç bir durumu anlamaya bir güçlük karşısında nasıl üstesinden gelinebilceğini tasarlamaktır. allah için düşünmeye ihtiyaç gösteren bir akıl söz konusu değildir. ilmi kudreti sonsuz ve sınırsızdır yine herhangi bir güçlükle bir problemle karşılaşmak gibi acziyetten uzaktır. düşünmek insanlara verilmiş bir vasıftır hayvanlar iç güdüleri ile hareket eder bitkilerin de böyle bir vasfı yoktur. insanların ihtiyaç duyduğu sıfatlarla allahı tanımlamaya çalışmak işte saçma sapan bir tartışmadan öteye gitmez.
bunlarda cevapları