1. 26.
    0
    birincisi mürted olanın öldürülmesini şöyle açıklayayım:

    mürted, daha önce inandığı bütün mukaddesâtı inkâr eden insandır. Ve bu insan bir bakıma Müslümanlara ihanet etmiştir. Bir kere ihanet eden, her zaman ihanet edebilir. Onun için de bazılarına göre mürtedin hayat hakkı yoktur. Ancak fıkıh âlimlerinin sistematize ettiği şekle göre, mürted hangi meseleden dolayı irtidat ettiyse, evvelâ ona o mesele en ince teferruatına kadar anlatılıp izah edilecektir. Belli bir süre takibe alınarak, takıldığı hususlarda iknaya çalışılacaktır. Bütün bunların fayda vermediği zaman da artık o insan islâm bünyesinde bir ur ve çıban başı olduğu tebeyyün edince de ona göre muamele yapılacaktır.

    ikincisi

    hiç bir padişah sefer yapılacağı yeri söylemez. buna şehzadesi, veziri, şeyhülislamı da dahildir. yani kimseye nereye sefer yapılacağını söylemez kaldı ki yeniçeriye söylesin. hem düşünsene yeniçeriye ürdün'e sefere çıkıyoruz desin, onlarca top, kılıç, kalkan, asker hazırlansın. ürdün'e gelince de "ya ben aslında hacca gelecektim bu yüzden böyle söyledim" desin. askerin karşılığı sence nasıl olur? kandırılmış, ganimet alamamış bir asker... şahsi bir ibadet için yola çıkan bir asker...
    yetkili tabi ki padişahtır ama halkını, askerini mutlu etmezse o yetkiyi de padişahtan alırlar. hem devleti böyle bir riske sokmaya ne gerek var ki? ankara savaşı'nda timur'a esir düşen yıldırım bayezit zamanında devlet fetret devrine girmişti. devletin tekrar refaha ulaşması büyük zorluklar içinde sağlanmıştı. e şimdi de padişah askerini kandırsa yine büyük olaylar patlak verilebilir, padişah tahttan indirilip öldürülebilir ve devlet fetret devrine girebilirdi. bu yüzden ulema'da padişahların hacca gitmemesi için fetva vermiştir. çünkü bir saat adaletle hükmetme yüzlerce sene ibadete racihtir ve bu herhalde gidecekleri hacdan daha hayırlıdır. onun içindir ki riske hiç gerek yoktur.

    üçüncüsü

    müslüman mısın bilmiyorum ama eğer müslümansan bunlar nasıl laflar? 7. asırda kur'an-ı indiren allah 21. asırda neler olacağını sanki bilmiyor muydu? hem kısasa kısas en iyi yöntemdir. çünkü en caydırıcı yöntemdir. sonunda ölüm vardır çünkü.
    hem kısasa kısas yöntemiyle yapılanlar zanlı içinde daha hayırlıdır çünkü ahirette çekeceği azabı dünya da çekmiş olur. eğer ahirette cezasını alsa dünya'da çektiği azaptan kat kat daha fazla acı duyacaktır. sende sanki şimdi insanlar huzurluymuş gibi konuşuyorsun... bak terörist lideri hapiste sefa içinde yaşıyor. hala emirlerini verebiliyor. idam edilse bunlar olabilir miydi?
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster