1. 151.
    0
    bu entry yi geç girdiğim için dikkate alınmayacak belki. ama özet geçeyim;
    .
    islam'dan önce de araplar putlara da ilah diyorlardı. islam geldi, tek ilah Allahtır diye hüküm verdi. Yani ilah=Allah.
    Tanrı ise bu terimin Türkçe karşılığıdır. Yani zaten Tanrı tektir. Tanrı=Allah'tır.
    .
    .
    Not:Bu gibi takıntılar cumhuriyet döneminden beri sırf "ben şu'cuyum bu'cuyum şeklim böyle" diye kendi tarafını belli etmek için kasıtlı ötekileştirilmiş kelimeler sonucu çıkmıştır.
    .
    .
    Not2: Araştırmalarım sonucu şahsi görüşümdür, din adına kesin hüküm vermek bana düşmez; Dinimizce her kavme peygamber gönderildiği (hatta 124 bin peygamber diye geçer) söyleniyor. Daha önce gönderilen peygamberlerin getirdiği hükümler dejenerasyona uğrayıp insanlar tarafından bozuldu, ve son olarak hz. muhammet (s.a.v.) gönderildi ve ona gönderilen Kur'an Allah'ın vaadi gereği hiçbir şekilde değiştirilmeden günümüze kadar geldi. Hal böyle olunca Türk milletine de peygamber gönderildiği gerçeği ortaya çıkıyor. Ayrıca Al-i imran suresindeki "Allah katında tek din islamdır" hükmü, ve bir diğer ayetteki "bütün çocuklar islam fıtratı üzerine doğar" hükmü de anladığım kadarıyla aslında bütün peygamberlerin islamı anlattığı ve zamanla dejenerasyona uğradığı için bugünkü şekillerini aldığı sonucuna zütürüyor. Zaten eski Türk inanışlarının islam ile ne kadar örtüştüğü ve yahudi ve hristiyanların inanışlarının bizimle çok fazla ortak noktasının olmasının da sebebini buna bağlıyorum. Yalnız her millete gönderilen peygamberler o milletin kendi dilinden yol göstermişlerdir, zira aksi olsaydı tüm dünya arapça konuşuyor olurdu. Allah da tabiki her dili bilir, bilmediği şey yoktur. Eski yazıtlarda "Tengri" diye geçen, günümüz Türkçesinde "Tanrı" olarak söylenen bu sözün de anlamı ilah kelimesinin karşılığıdır, yaratandır. Bunları çok farklı şeyler gibi göstermek, sakıncalıdır. Sanki Tanrı da ayrı bir yaratıcıymış, Allah Tanrıdan büyükmüş gibi konuşmak farkında olmadan kişiyi şirke bile zütürebilir, dikkat etmek gerekir. Aynı şekilde Allah yerine Tanrı'yı kullanırken de içinde bir art niyet taşımak tehlikelidir. Hangisine diliniz dönüyorsa onu söylemek uygun olur.
    .
    .
    Not3: Bundan çıkarım yapıp, Dinde Türkçeleştirme yapmaya çalışmak da son derece yanlış olur. Çünkü diller arasında, özellikle mana derinliği bu kadar çok olan Kur'an-ı Kerim ile yine çok esnek ve mana derinliği, eş sesli kelimeler çok fazla olan Türkçe'yi birebir eşlemek imkansızdır. Mealler okunmalı, verilmek istenen hükümler kavranmaya çalışılmalı ancak getirilen hükümler getirildiği gibi, getirildiği dilde zikredilmelidir. Aksi halde Muhakkak anlam kayıpları, dejenerasyonlar olacaktır. Dilde milliyetçilik yapılabilir ama dinde milliyetçilik olmaz, tüm insanlığa hitap eder.
    .
    .
    Son Not: Kesinlikle fetocu, şakirt vs. olaran anılacak biri değilim. ideolojik olarak tek bağım ülkücülüktür. Sade sıradan bir müslümanım.
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster