-
1.
+3 -1iyilikte kötülükte allahtandır panpa.Tümünü Göster
senin şer gördüğünde hayır, hayır gördüğünde şer vardır.
inanmamakta özgürsün buna ama inanmazsan giberim *
neyse senin dediğin olay şu
(bkz: kötülük argümanı)
Problemin sunuluşu ve versiyonları
M.S. II. Yüzyılda yaşamış bir kilise babası olan Lactantius’un (ö. M.S. 340) aktarımına göre Epikür kötülük problemini bir ikilem biçiminde şöyle formüle etmiştir:[1][2]
Tanrı, ya kötülükleri ortadan kaldırmak ister de, kaldıramaz; veya kaldırabilir, ama kaldırmak istemez; ya da ne kaldırmak ister ne de kaldırabilir, yahut da hem kaldırmayı ister hem de kaldırabilir. Eğer ortadan kaldırmak istiyor da kaldıramıyorsa, O güçsüzdür; ki bu durum Tanrı’nın karakteriyle uyuşmaz; eğer ortadan kaldırabiliyor fakat kaldırmak istemiyorsa, O kıskançtır; ki bu da aynı şekilde Tanrı ile uyuşmaz; eğer O ne ortadan kaldırmayı istiyor ne de kaldırabiliyorsa, hem kıskanç hem güçsüzdür, bu durumda da, Tanrı değildir; eğer hem ortadan kaldırmayı istiyor hem de kaldırabiliyorsa -ki yalnızca bu Tanrı’ya uygundur-, o zaman kötülüklerin kaynağı nedir? Ya da o kötülükleri niçin ortadan kaldırmamaktadır?
Epikuros
Problemin bir başka sunuluşu yüzyıllar sonra David Hume tarafından Din Üstüne Diyaloglar adlı eserinde Philo’nun ağzıyla şöyle yapılmıştır:[1][3][2]
Tanrı kötülüğü önlemek istiyor da gücü mü yetmiyor?
Öyleyse o güçsüzdür.
Yoksa gücü yetiyor da kötülüğü önlemek mi istemiyor?
Öyleyse o iyi niyetli değildir.
Hem güçlü, hem de iyi ise, bu kadar kötülük nasıl oldu da var oldu?
David Hume
Problem değişik versiyonlarla defalarca tekrarlanmıştır. Kötülük probleminin çok bilinen bir versiyonu da çağdaş filozof John L. Mackie tarafından ileri sürülmüştür.:[4][5][6]
Tanrı vardır.
Tanrı mutlak iyidir.
Tanrı herşeye kadirdir.
Kötülük vardır.
Yukardaki maddelerden herhangi üçünü kabul eden kişi, dördüncüsünü reddediyor olmalıdır. Yani:
Eğer Tanrı varsa (madde 1) ve mutlak iyiliği (madde 2) istiyorsa ve istediği herşeyi yapabilecek kadar güçlüyse (madde 3) , o zaman kötülük olmamalıdır.
Eğer Tanrı varsa (madde 1) ve sadece iyiliği istiyorsa (madde 2), fakat dünyada kötülük varsa (madde 4) o zaman Tanrı istediğini yapamıyor demektir, böylece Tanrı herşeye kadir değil demektir.
Eğer Tanrı varsa (madde 1) ve herşeye kadirse (madde 3) ve kötülükte varsa (madde 4), o zaman Tanrı kötülüğü yaratmıştır, o zaman Tanrı mutlak iyi değildir.
Son olarak, eğer Tanrı aynı zamanda mutlak iyi (madde 2) ve herşeye kadir (madde 3) ise ve buna rağmen kötülük varlığını sürdürüyorsa (madde 4), o zaman böyle bir Tanrı varolamaz.
Kaynak: Vikipedi
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 17 12 2024
-
560 bin lirasi olan adam script exe
-
camasir suyu kokulu el
-
adminler tarafindan torpili yazarlar
-
en son iletişim kurduğum bayan
-
en son bir kıza lise ikide yazdım
-
adam doktora gitmis doktor demiss
-
hayat mayat bunlar boş işler
-
kızını okula göndermiş baba
-
inci sözlük üyeleri 14 üye
-
bu kadinin ismi rilley reid
-
akp şuanda güç zehirlenmesi yaşıyorr
-
simdi size ferre sektorunun karanlik
-
adamda hiç değilse 560 bin var picler
-
hastanede kesin çocukları gizlice değiştiriyorlar
-
bali li eski sevgilimin fotosunu ifşa ediyorum
-
beyler kurbanda ailece danaya girecez
-
ev zencisi nedir
-
bir iran kızı osuruğunu emmemiş erkekler
-
siz gerizekalilar sozluge yeni birimi
-
günde 12 kere sıçılır mı bu nasıl hastalık akk
-
amım patlamak üzere
-
azgınlıktan uyuyamıyorum dost
-
burayi niye hala açık tutuyorlar anlamıyorum
-
adminlerin torpilinden sıkıldim
-
beyler orangutanla ilişkiye girip
- / 1