1. 1.
    0
    "Raslantı sandığın olaylar henüz kaynağını açıklayabileceğin akla ve bilgiye ulaşamadığın için nedensellik zincirini belirleyemediğin olaylardır." Albert Einstein

    kendini inanmayan koyu bir dindar olarak tanıtan bu feyizli abinin bu sözleri bana çok şey anlatıyor. mesela her şey kendi kendine oluştu demek yerine aslında varlığı bilgisine sahip olamadığımız bir bilincin bilinen varlığı oluşturduğunu kabul etmenin sanılanın aksine daha bilimsel olduğunu söylüyor. bence tanrı diye adlandırdığımız varlık/bilinç/mantık/olgu eğer yeterince vakıf olunursa açıklanabilinecek bir olgudur. her şeyiyle açıklamak mümkün olmasa da belki bir parçası açıklanabilinir. işte bazı bilim insanlarının en büyük yanılgısı da burada başlar. tanrı saf sihirli ve hiçbir şekilde açıklanamaz bir olguymuş gibi davranıldığı için onlar da bu olguya düşman olurlar. halbuki bilinenlerin varlığını açıklayan bir bilinmeyenin hep bilinmez ya da hiçbir şekilde açıklamanamaz olduğnu kabul eden bir bilim addıbının eski çağlarda yaşayan ve doğa olaylarına sihir gözüyle bakan bir cahilden farkı kalmamaktadır.

    tüm bunlar toplandığında varılan sonuç yine @12 gibi bilinmezliğe gidebilir tabii ama bence ihtimaller o kadar eşit olmadığından ben böyle bir olgunun var olduğuna inanmayı seçeceğim.
    ···
   tümünü göster