1. 1.
    +16 -1
    herşey hologram bu dünya senin için yaratılmış birader hala anlamadın mı biz sadece botlarız artık uyan rüyadan
    ···
  2. 2.
    +1 -3
    insanda varolan sevgi, şefkat, merhamet, kin, öfke, nefret, bencillik, kıskançlık, korku gibi duygular, yeme, uyuma, üreme gibi güdüler, yalan söyleme, sahtekarlık, sadistlik gibi özellikler nereden gelmiştir? Eğer bunları Allah verdiyse o nereden öğrenmiştir? Nereden aklına gelmiş, nereden ilham almış bunları yaratmak için? Yoksa bunların hepsi Allah'ın içinde var mıydı? Vardıysa nereden biliyor bu duygu, güdü ve özellikleri?

    hiçbirşeyi yaratmadan önce allah kin nefret korku gibi kavramları nereden bilebilir ? sonsuz gücü olan bir varlık korku nedir bilmez ki. kıskançlık desek kimi kıskanacak, nefret desek kime nefret duyacak?

    nasıl öğrendi bunları ?
    ···
  3. 3.
    +3
    Ulan böyle şeylere pek cevap veresim gelmiyor şakirt mod damgası yemeyeyim diye de, neyse vereyim bi cevap aklım yettiğince.

    Bir özelliğe sahip olmak, o özelliği illaki hissedeceğin ya da uygulayacağın anldıbına gelmez. Şöyle söyleyeyim; nefret insan özelliğidir değil mi? Bu özellik insanda ne zaman ortaya çıkar? Nefret edeceğin bir durum ya da kişi olduğu zaman. Bu nefret etme özelliğine sahipsin diye herkesten nefret etmezsin. Korkmak özelliğine sahipsin diye her şeyden korkmazsın. Bu şekilde düşün. Allah'ın bu özellikleri kendinde barındırmasına gelince ise, allah özelliklerinin hizmetinde değildir, özellikleri allah'ın hizmetindedir. Korku, nefret ve diğer her türlü özelliği kendisinin emrindedir yani. O korkmaz, korkuyu verir, nefret etmez, nefreti verir, öğrenmez, öğrenme kabiliyeti verir. Ikinci olarak, allah öğrenmez. Allah zaten bilir. Eğer allah'ın varlığını sorgulamıyor da özelliklerini sorguluyorsan, allah'ın zaten ezelden beri var olduğuna inanıyor fakat o'nun ilmine, her şeyi zaten biliyor olduğuna, bütün özelliklerinin kendisinde zaten varolduğuna inanmıyor olduğunu gösterir. Bu da çelişkidir. Neyse benden bu kadar.
    ···
  4. 4.
    +1 -1
    beyninin yetmediği yerlerde hocalara sorucaksın ateistliğe meyillenmek yerine araştıracaksın kardeşim. yanlış düşünüyosun, allah'ı sınırlı bir varlık olarak görüyosun. yanlış.
    ···
  5. 5.
    +1
    @90 arkadaş, bu sorularına gülmekten başka birde yazdıklarımla cevap veriyorum. matematik hakkında bilgisi olmayanın matematik hakkında atıp tutması ve bunun doğru olmasını beklemek gibi birşey senin. tefsir ilmini, kelam ilmini, hadis ilmini, fıkıh ilmini bilmeden hatta yaratan hakkında bilgilerinin ekgib olduğuda ortaya çıkıyorken yazdıklarına bu tür şeyleri ilgilendiren hakkında atıp tutman komik.ben hepsini biliyorum demedim ama bilmediğim şey hakkında da atıp tutmuyorum.

    birde gelelim yazdığına, sen benim yazdıklarımı okumuyorsun herhalde. direk kendi sorularını peş peşe soruyorsun. bu sefer sana şu örneği vereyim, insanoğlu kol hareketlerinde dahi bir sürü matematiksel formülle ifade edilebilecek şeyler yapar.ama insan bu matematiği hissetmez. senin mantığına göre gidince matematiksel birşey yapmıyoruz eğer yapıyorsak biz matematikten oluşuyor demek oluyor. matematiğinde eti kemiği olmaığı için bu komik olur. işte bizleri yaratan Allah-u Teala'da herşeyi biliyor lakin herşeyi senin anlayacağın şekilde söylersek hissetmiyor. ekgibliklerden uzaktır. korku vb. duyguların ilmini Allah-u Teala biliyor ve kişi üzerindeki etkisinide biliyor. bilmenin her çeşidini biliyor. yaratılmış mantığı işte burada devre dışı kalıyor. çünkü yaratılmış her ne yaparsa yapsın kendi üzerinde denemedikçe bunu tam olarak anlayamaz. oysa yaratılmış ile yaratan arasında fark olacak değil mi?

    Allah-u Teala'nın esmasında EL-ALiM esması vardır. Sizin ilâhınız ancak kendisinden başka hiçbir ilâh bulunmayan Allah’tır. O, ilmiyle her şeyi kuşatmıştır. Taha Suresi 98. ayetin meali ilede ilminin herşeyi kuşattığı söylenir. yani herşey O(c.c)'nun ilmi ile olur ve O(c.c)'dan başka ilim sahibi yoktur. yalnızca O(c.c)'nun dilediğine verdiği ilim sahipleri varır o kadar.

    inşAllah açıklanır olmuştur. herşeyi hakkı ile bilen ve hüküm sahibi olan, tüm ekgibliklerden uzak olup tüm övgülerin sahibi yalnızca Allah-u Teala'dır.
    ···
  6. 6.
    +1
    @1 Allah-u Teala yaratılmış olmadığı için onda öğrenme unutma gibi şeyler olmaz. onda herşey mevcuttur. normalde insandan örnek vermek pek uygun değil ama sana şunu örnek vermek istiyorum, sen aklında bulunan herşeyi örneğin matematikte öğrendiğin bilinmeyenlileri günlük hayatta kullanıyor musun? yani her bildiğini heran uygulamıyorsun. işte Allah-u Teala'da ekgiblik verecek(korku vb. duyguları) hiçbir zaman yaşamaz.ama bu onun bunları bilmemesini gerektirmez.

    inşAllah anlaşılır olmuştur. hüküm sahibi yalnızca Allah-u Teala'dır. herişinde hikmetler saklı olup ilmi veren ve tüm ekgibliklerden uzak olup tüm övgülerin sahibi yalnızca Allah-u Teala'dır.
    ···
  7. 7.
    -1
    @3 şukuletayı kaptı
    ···
  8. 8.
    -1
    ···
  9. 9.
    +1
    @63 dimi panpa olamaz allah nerden bilecek sen biliyosun o üçkuruşluk çıkarımlan tezimi çürüttün sana gibtigit dedik senbize dıbınakoduğumun bini dedin kaba ben oldum gibtigit lan burdan bi konu açmış kimse giblememeiş liseli şimdi gider diye 100 kere uplamış sonra yok niye müslümanlar kaba ananın amıdnan ötürü kaba
    ···
  10. 10.
    0
    ayrıca birşeyi yaratıyorsa onun yaratmadan öncesi ve sonrası vardır artık yani zamandan münezzeh olamaz
    ···
  11. 11.
    0
    ···
  12. 12.
    0
    ···
  13. 13.
    0
    kimse giblemediğinden değil bin adam akıllı cevap veremediklerinden yoksa şurda gibimsonik bi soru sorsak hemen üşüşürler işinize gelmiyor dimi görmemmezlikten gelmeye dvm edin siz
    ···
  14. 14.
    0
    @67 hahahahhaha evet evet ahhahahaha
    ···
  15. 15.
    0
    ···
  16. 16.
    0
    ···
  17. 17.
    0
    ···
  18. 18.
    0
    zamandan mekandan münezzeh cevabı burda geçerli değil dıbına kodumun bini. nasıl görüyor bizi nasıl ol diyor nasıl kızıyor ? soruma cevabın varsa ver yoksa kalabalık yapma
    ···
  19. 19.
    0
    allah zaman mekandan münezzehir gözü kulağı yoktur allah bir kişi değil bir enerjidir öğrenmez öğretmez şimdi gibtirgit
    ···
  20. 20.
    0
    ···