1. 1.
    0
    Toprak sayesinde emzirilen binlerce köylünün toprağı kutsaması ne kadar mantık dizgisi içindeyse ,benim ekmek teknem diyerek var olduğu sınıfı masum uğraş haline getiren manavda aynı dizginin ürünüdür.
    Bu bahsedilen iki örnekte de isyan kutsalla karşılanmıştır aslında.
    Kutsal?
    Aslında mülkiyetin altındaki temel öğelerden bir tanesi budur.
    Nedir kutsanmış olan?
    Toplum içinde yaşamaktan başka yolu olmayan insanın eğer dünyaya geldikten sonra sadece nominal yaşam değerleri için çalıştığını düşünelim. doğan çocuk kültürden bağımsız yetiştirildi ve bireyleşti.
    Şimdi bu erişkin birey sadece bir bahçeden yetişen sebze ile yaşayabilir.bu bireyin bilgisayar kullanmaya yada astronomik keşifler yapmaya yaşamak için bir ihtiyacı yoktur.
    Bu birey toplum için sıfırdır. yani topluma katkısı olmadığı gibi zarar da vermeden yaşar.
    Aynı erişkin birey toplum için insan sağlığının külle tedavi edilebileceğini düşünür yada deneyimlerse toplum için + değerde olur.
    Aksi yönde insan öldürürse de insanlık için – değerde olur.
    Bunu marksın ifade ettiği ekonomi-politiğe getirelim.
    + değerin sistem koyucunun cebini dolduran kurgusundan hareketle bu 3 örnekten ilki sistem koyucunun + değerine hizmet eder.
    Aslında 3 insan kurgusunda da en çok ihtiyacımız olduğu tarihle vurgulanan insan tipine karşısında olunan bir görüşün hizmetkarı denebilir.(anlaşılmadı???)
    Bu halde doğru kutsanırsa yani doğru olduğu öğretilenler tekrar şatavatıyla anlatılırsa savaşta ordusu için savaşan askerde + değerde olur.
    Bunun kimin ordusu için olduğu önemli olmamakla beraber neden olduğu sadece bizlere biraz süre kazandırabilir.
    Süre kazandırabilir çünkü bu noktada varılan yer sonuç değil başlangıç olur. şöyle ki:
    kafam güzel oldu
    ···
   tümünü göster