/i/İnanç

İnanç
    başlık yok! burası bom boş!
  1. 1.
    +2 -2
    Bütün tek tanrılı dinlerin kökeni ortadoğudur. Dinlerin çıkış noktası, ahlak için dine ihtiyaç duymaktır.
    Atatürk, muhafazidin ortaya çıkışını şöyle yazmış ve doğru demiş.

    "Bu esasları ihtiva eden cümlelere ayet, ayetlerden mürekkep parçalara da sure derler. islam an’anesinde bu ayetlerin muhafazid’e Cebrail adında bir melek vasıtası ile Allah tarafından vahiy, yani ilham edildiği kabul olunur.
    muhafazid birdenbire Allah’ın Resulüyüm diye ortaya çıkmamıştır. O, Arapların ahlak ve adetlerinin pek fena ve pek iptidai ve ıslaha muhtaç olduğunu anlamış, bunları ıslah için tenha yerlere çekilerek senelerce düşünmüş ve yıllarca tefekkürden sonra kendisinde vahiy ve ilham fikri doğmuştur.
    Vahiy insanda fikir olarak doğmaz ve bir insan hiçbir şekilde vahiy almaya karar veremez. Bir insanın kendisinde vahiy fikrinin doğması, ancak çevresine böyle bir telkinde bulunarak insanlar üzerinde etki sağlamaya çalışması fikrine kapılması şeklinde açıklanabilir. Burada da muhafazid’in aynı kavram içinde bulunduğu çok açık bir şekilde belirtilmektedir. Tenha yerlere çekilerek, yıllarca tefekkürden kastedilen Hira dağında geçirdiği zamandır.
    Vahiy ilham fikri muhafazid’den evvel de Araplarca meçhul değildi. Bütün iptidai kavimler gibi, Araplar da, şairlerin akıl erdiremedikleri kuvvetlerden ilham aldıklarına inanırlardı. Bu kuvvetler Araplar için cinlerdi. Cinler güya, kahinlere gaipten haber vermek kudretini ilham ederlerdi. Bu nevi itikatlar Arabistan da her zaman o kadar canlı ve derin olmuştur ki, muhafazid dahi cinlerin vücuduna samimi olarak inanmıştır.
    Araplar şairleri bir kahin gibi telakki ederlerdi. muhafazid’in Musa, isa, dinlerine dair öğrendikleri de, kendisinde bu itikadı kuvvetlendirmiştir. Bu peygamberler de melekler vasıtası ile ilham aldıklarını söylemişlerdi.
    muhafazid, uzun bir devirdeki tefekkürlerin mahsulü olan ayetleri lüzum ve ihtiyaçlara göre takrir ediyordu. Bununla beraber kendisini tahrik eden kuvvetin tabiat fevkinde bir mevcudiyet olduğuna samimi surette kani idi. muhafazid’i harekete getiren ilk amil bu samimi heyecanlar olmuştur."
    ···
   tümünü göster