1. 1.
    +2 -1
    Kuran-i Kerimdir.

    Kuran, tecavüzü, hirsizligi, yolsuzlugu, kadinlari 2. planda birakmayi, küfrü, zararli olan bilimum maddeleri, insanlari haksiz yere öldürmeyi vb. gibi daha bircok, toplumda yapilmamasi gereken, ayiplanan veya bilimin zararli teshisi koydugu her bir fiili emretmez, reddeder.
    (aksini savunanlar 6236 kuran ayetinden ayet getirsinler.)

    -yukaridaki maddeleri incelersek-
    a)kuran-i kerim hirsizligi emretmez, bunu mesru yapan hicbir ayet göremeyiz.
    kuran i kerimin reddettigi bir fiilin müslüman bireyin toplumun ya da milletin ragmen o fiili gerceklestirmesi islam dininin degil o birey toplum ve milletin aleyhinedir
    ek olarak

    b) kuranda kadinlar 2. planda degildir.
    bircok müslüman gibi ben, islam kadina dönemin en cok deger veren dinidir gibi bir argümani savunmayacagim. herkesce kabul gören bu kaninin, kuran adina kadinin 2. planda kalmamasi hususunda cokta birsey ifade etmedigini düsünüyorum.
    bu konuda benim iddiam, kuranin bizzat ayetine dayaniyor.
    (Allah'ın kimini kimine üstün kılmasından ötürü ve erkeklerin, mallarından sarfetmelerinden dolayı erkekler kadınlar üzerine hakimdirler... ) (nisa 34'ten bir bölüm)
    burada da -erkekler kadinlar üzerinde hakimdirler- ifadesini texten komple cekerek bir yargiya ulasma girisimi türk ateistlerince cok yaygin olsa da, kuran-i kerimin, birilerinin anladigi sekilde, erkekleri kadinlardan üstün kilmamistir. burada hüküm cok aciktir, sistemde eger erkek calisiyor ve esini gecindiriyor ise, harcama yapma dolayisyla esinden üstündür. buradan baska herhangi bir sonuc ne yazikki cikmaz.

    c) insanlari haksiz yere öldürmek?
    kuran-i kerim, yeryüzünde insan insani öldüremez dememistir. kuran, insan haksiz yere baska bir insani öldüremez demistir. kuranin bizzat ve hadislerin vurguladigi insanlari haksiz yere öldürmeyin hükmünde, haksiz yere öldürmek fiilini iyi idrak etmek gerekir.
    bu da kuranda yine acikca anlatilmistir.
    Ey iman edenler, öldürenler hakkında size kısas (misilleme) yazıldı. '... ' Fakat öldürenin lehinde, öldürülenin kardeşi (velisi) tarafından cüz'î bir şey af olunursa kısas düşer. Artık örfe uyarak, maktulün velisine güzellikle ödemede bulunmak gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve esirgemedir. O halde kim bu aftan ve diyetin edâsından sonra, katile veya yakınlarına karşı tecavüzde bulunursa, onun için pek acıklı bir azap '... ' (bakara 178-179'dan alinti)
    bir örnekle hayatta uygulamaya koymak gerekir ise, yaziyi okuyan arkadasimizin abisi, ablasi ya da kardesi, komsusu tarafindan öldürülür ise, yaziyi okuyan kisi, komsusunun ailesinden kardesine denk bir kisiyi öldürme hakkina sahiptir. ya da yine kurana göre, kardesinin canina karsilik bir sey vaadedilirse, öldürme hükmü düser.

    "" kuran ölüme karsi adalet icin ölümü mesru kiliyor, bunu nasil yorumluyorsunuz yerine, kardesiniz öldürüldü, adaleti nasil saglarsiniz? sorusu soruldugu vakit, din,dil,irk farketmeksizin alacaginiz cevap, kuran-i kerimdekinin benzeri olacagindan emin olabilirsiniz.""

    d) kuran gelmis gecmis hicbir toplumun ahlak yasasiyla celismez.
    kilavuzu kuran olan ya da dinsiz olan bir toplumun yasaklari kurandakiyla cogu kez paralel, yapilabilir olgulari da kurandakiyle yine paraleldir. 2014 türkiyesine göre yapilmasi yanlis olan bir sey, kuran hüküm olarak gecmez.

    ek olarak,
    islamda recm yasa, kural ya da fiili yoktur.
    islamda hirsizin ellerini kesmek zorunlu bir fiil degildir, emir degildir. bu hususta maide 39'a bakilabilir.
    islam bilimi, felsefeyi vb. gibi bilim dallarini reddetmez ya da onlarla celismez.
    kuranda, zamanin izafiyeligi (32:5 ve 70:4), evrenin yoktan var edilisi (enam 101), evrenin genisledigi (zariyat 47) vb. gibi bilimin aciklayip kabul ettigi düzenleri kurani kerimde bizzat cok önceleri onaylamistir.
    kuran gayleri, lezbiyenleri,hristiyanlari, yalancilari,ayyaslari, kumarbazlari vs. müslümanlara düsman etmez. kuranda yalnizca az sayida anti semitist ayetler vardir(cesitli kistaslarda). kuran yalnizca inanmayanlarin durumlarini, gelecekteki durumlarini söylemistir.
    bircok ateistin argümanlastirdigi tevbe 5. ayeti googleda maksimum 20 dakikalik arastirmayla ögrenebilirsiniz. ( '... ' Ne kadar da az düşünüyorsunuz? ) (mümin 58)
    kuran düsünmeden iman etmeyi onaylamaz. her firsata söylenen, atalarinizin dinine uymayin ögüdü, süphesiz ki müslümanlar icin de gecerlidir. konuyla ilgili; (Bir saat tevekkül, bir sene (nafile) ibadetten hayırlıdır)
    6,9,12 vs. yaslarinda bir kiz ile evlenmek, kuran ayetlerine göre terstir. kuranin elcisinin, bunu görmezden gelerek bu yasta biriyle evlendigi iddiasi, maalesef zayif rivayetlerden ibarettir.
    kuran-i kerime göre, dinden cikanin hükmü, öldürülmesi degildir. ne yazik ki bu da sonradan eklenme zayif rivayetlerin sonucudur..
    hz.muhafazidin, ayi yardigi, miraca ciktigi vb. gibi über mucize örneklerin, islam dininde yeri yoktur.
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster